Segítség a Szuperhősnőknek

Hírek
Ma minden magyar nő lehet Szuperhősnő – vallja Pellion Ágnes, a Coca Cola Magyarország Szolgáltató Kft. közkapcsolati és kommunikációs menedzsere. Akkor is, ha saját vállalkozását irányítja, és soha nem tervez gyereket vállalni, és akkor is, ha valaki gyermeke mellett tér vissza a munka világába. 

„Éppúgy szerepmodell lehet egy 13 gyermekes édesanya, mint egy cégvezető egy vagy két gyermekkel. Vállalatunk azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ra 5 millió nő helyzetén javítunk, növeljük a lehetőségeiket, hogy saját lábukra állva önálló jövedelmet termeljenek. A Magyarországon elindított Szuperhősnő programunk célja, hogy ott és úgy segíthessünk a nőknek, ahogy nekik szükségük van rá ” – fogalmazott Pellion Ágnes a Figyelő konferenciáján, amelyet A Nők évszázada címmel rendeztek meg június 1-én. 

A bátor vállalás megvalósítása érdekében például tudásmegosztásban, termelésük során keletkező hulladékanyagok hasznosításában is gondolkodnak. Utóbbit úgy kell elképzelni, hogy a céges hirdetésüket magán viselő épülethálóból táskákat készítenek kézműves hölgyek, amiket aztán a vállalat visszavásárol.

Céljuk elérése érdekében egy átfogó kutatást végeztek, hogy megtudják, miben várnak segítséget, hol látnak nehézséget a magyar nők és anyák. A kutatás eredményeit Danó Györgyi, a Kód Kft. képviseletében ismertette, amiből kiderült: a gyermeket még nem vállalt nők sokkal sötétebbnek látják a karrier és család összeegyeztethetőségét, mint azok, akik már benne vannak ebben a helyzetben.

A gyermektelen nők 44 százaléka válaszolta azt, hogy a gyermeknevelés anyagi nehézségekkel jár, míg az anyáknak csak 34 százaléka gondolta így. Minden második nő szerint nehéz összeegyeztetni a gyermeknevelést a munkakereséssel, és sokan nagy nehézségnek tartják a munkahely elvesztésétől – például a gyermek betegsége miatti sok hiányzásra való tekintettel – való félelmet is.

Az egyik legnagyobb problémának a fáradtságot és kimerülést tartják, hiszen a munka után otthon minden nőt „második műszak” vár, főzéssel, gyermekneveléssel és a többi háztartási munkával, amiben a – a felmérés tanúsága szerint – a férfiak igen kis részben segítenek. Az egyik fókuszcsoportos beszélgetésben az egyik nő például azt mondta:  „A férjem csak a fűnyírásban segít.” A nehézségek között szerepelt az is, hogy a nők saját magukra fordítható ideje kevés, vagy, hogy a felnőtt társaság hiánya miatt beszűkülhetnek a lehetőségeik. És bár a megkérdezettek fele azt mondta, hogy hazaviszi a stresszt, 43 százalékuk mégis családbarátnak minősítette a munkahelyét. A gyermeknélküliek számára feszültséget okozhat, hogy a gyermekeik miatt távolmaradók helyett is dolgozniuk kell. A felmérést fókuszcsoportos vizsgálatokkal kezdték, aminek eredményeit egy kvantitatív, 503 fő megkérdezésével készült reprezentatív kutatás tette teljessé.

A kutatás vezetői következtetésként elmondták: a családok, ezen belül is a nők támogatása és segítése kardinális kérdés, hogy a magyar nők jól érezzék magukat a bőrükben. A nagyszülők és a munkaadók támogatása óriási lehet, illetve a társadalomé, médiáé, hogy jó példákat, orientációkat mutassanak. „Szeretnénk, ha belátnák a férfiak, hogy hol segíthetnek. Mi a programunkban online tréningeket és tanácsadást biztosítunk” – fogalmazott Pellion Ágnes.

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink