A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint a korábban műsorvezetőként is ismert borász júliustól a Nemzeti Bormarketing Stratégia megvalósításának részeként felügyeli majd a szükséges piackutatások, piaci elemzések elkészítését; koordinálja a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing-tevékenységeket; irányítja a stratégia részét képező bormarketing-programok végrehajtását; felügyeli a Magyar Bor (Wines of Hungary), mint közös márka használatát, elősegíti annak erősítését.
Közreműködik a közösségi bormarketinghez kapcsolódó, központi költségvetési források biztosítását szolgáló döntések, illetve a közösségi bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában is; továbbá eredetvédelmi javaslatokat fogalmaz meg az ágazati szereplők részére.
Emellett a borturisztikai kérdésekben szorosan együttműködik majd a turizmusért felelős miniszterrel és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, az agrárminiszterrel és az Agrármarketing Centrummal, valamint a külgazdaságért felelős miniszterrel és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel.
Rókusfalvy Pál testvérével, Rókusfalvy Gáborral a Roxer Csoport és a Rókusfalvy Birtok tulajdonosai.
Borítókép: Szigetváry Zsolt / MTI