A Fedex foglalkozott már korábban is saját berkein belül robotfejlesztéssel,
A Segway feltalálóját, Dean Kament vonták be ebbe a munkába, vele egy kisebb, a járdán közlekedő botot hoztak létre.
A Nuro nevű vállalkozást a Google egykori mérnökei, Dave Ferguson és Jiajun Zhu alapították 2016-ban, kifejezetten alacsony sebességű szállítójárművek fejlesztése volt a tervük. Első körben élelmiszerek, orvosi eszközök, gyógyszerek szállítására összpontosítottak, a Fedex-szel kötött megállapodással eveznek át a csomaglogisztika vizeire. A teszt időszakban többek között vizsgálják a több állomásos és a találkozáson alapuló kézbesítést is.
A Nuro járművei már szállítanak szupermarketeknek és pizzát is Houstonban, a prototípusok sikerrel beváltak.
Azokra az aggodalmakra, hogya Nuro önvezető járműve kiszorítja a munkavállalókat úgy reagált a vállalat, hogy sokkal inkább egyszerűsítik a FedEx alkalmazottainak munkáját. Az önvezető járművek révén elsősorban kapacitást szeretnének bővíteni, illetve az éjszakai kiszállításokat egyszerűsítenék ezzel.
A logisztikai óriásvállalatok, mint a FedEx, a UPS, eddig is folyamatosan kísérleteztek az új technológiákkal, robotokkal és drónokkal, hogy minél hatékonyabbá tegyék a csomagszállítást.
De a forgalom hatalmas növekedésével rá is kényszerülnek a további gyors innovációra.
A UPS elektromos kisteherautókat rendelt a brit Arrival startuptól. A járműveket érzékelőkkel és kamerákkal látták el, amelyek fokozatosan lehetővé teszik az autonóm funkciókat, de nem nélkülözik az emberi vezetőt, legalábbis egyelőre. A jövő viszont egyértelműen az önvezető teherszállítás lesz, az árufuvarozási és logisztikai cégek azt kutatják, hogyan lehetne a technológiát kiszámítható és egyszerű útvonalakon bevezetni, akár az autópályákon is.
(Borítókép: Nuro)