A vezérigazgató hozzátette: most egyetlen dolognak van értelme, azon gondolkodni, hogyan építsük vissza az ország turizmusát, és benne a repülőtér forgalmát. A koronavírus-járvány hatalmas és mély ütés a világ szinte összes repülőterének, de a legsúlyosabb a helyzet Európában. Tavaly 16,2 millió utasunk volt, idén 17 milliót vártunk; ehhez képest örülhetünk, ha a 10-11 milliót el tudjuk érni. Ettől függetlenül a fejlesztésekkel nem állunk le, az 1. móló második fázisa épül, az előre tervezett határidőre, június végére átadjuk. Építjük az új poggyászosztályozó csarnokot, mert a forgalom visszaépülésével ezekre mind szükség lesz. Az új terminál fejlesztése is zajlik, a tervezési fázisban járunk, de hogy mikor lesz az első kapavágás, azt most még nem látjuk pontosan. Legyünk túl a járványon, lássuk meg, milyen új utazási szabályok lépnek életbe, milyen ütemben épül vissza a forgalom, hoz-e magával a járvány új utazási szokásokat, lesz-e globális recesszió.
A tervekről úgy fogalmazott: mai tudásunk szerint a forgalmunk leghamarabb 2022 végére fogja elérni a 2019-es szintet. Vagyis most azért dolgozunk, ami már egyszer megvolt. Újra a startvonalon állunk. Több hónapot is át tudunk vészelni alacsony bevételi szint mellett. A helyzet miatt sem idén, sem 2021-ben nem kerül sor osztalékfizetésre, és a saját költségcsökkentő intézkedéseink is még jó ideig érvényben lesznek.
A teljes interjú a Figyelő hetilap 2020/19. számában olvasható
(Borítókép: Kurucz Árpád)