A koronavírus-járvány második hullámában egyes cégek növelték dolgozóik koronavírus-szűréseinek számát, míg mások az óvintézkedések betartását helyezték előtérbe – derült ki a Világgazdaságnak küldött válaszaikból. PCR-vizsgálattal a friss fertőzés mutatható ki, gyorsteszttel az esetleg egy-három hónappal korábbi is.
Védekezésünk egyik fő eleme mindkét hullámban a tesztelés volt
– válaszolta a Mol Nyrt., amelynél május végéig 11 ezer teszt készült, szeptember eleje óta újabb hétezer, október végéig pedig még 11,5 ezer PCR-szűrést végeznek. A gyorstesztek száma is meghaladta a 11 ezret. A csoportnál a tavasszal nagyon kevés pozitív esetet találtak, a második hullámban többet, az országos trendekhez hasonlóan.
Az OTP Bank – közlése szerint – már a járvány kitörésekor beszerezte a megfelelő védő- és tesztelési eszközöket.
Több tízezer tesztelést végeztek, és ezt a második hullámban is intenzíven folytatják.
A bank kérésének megfelelően az ügyfelei a korábbinál nagyobb számban foglaltak online időpontot, heti 6-8 ezerről 10-12 ezerre nőtt a foglalások száma, a fiókok forgalma pedig 25 százalékkal esett. A veszélyhelyzet idején 12 százalékkal emelkedett a mobilbanki csatornákon az új regisztrációk heti száma, az ügyfelek pedig 15 százalékkal több digitális tranzakciót hajtottak végre.
A Richter Gedeon Nyrt. több száz alkalmazottját tesztelte, a cégnél működő operatív törzs naponta monitorozza a járványhelyzetet, és az eredmények alapján rendszeresen készít javaslatot az ügyvezetésnek – közölte a gyógyszercég.
A teljes cikket a VG.hu-n olvashatja
(Borítókép: Mintát vesznek egy nő orrnyálkahártyájáról koronavírusteszthez (MTI/Varga György)