A WizzAir szerdán közölte, hogy pénzügyi évének negyedik negyedéves vesztesége várhatóan meghaladja a harmadik negyedre kimutatott 213,6 millió eurót. A légitársaság működését az év elején, a naptári első, (nála a pénzügyi negyedik) negyedévben továbbra is sújtják a koronavírus Omikron-variációja miatt bevezetett korlátozások, valamint a lanyha utazási kedv.
Váradi József, a cég vezérigazgatója közölte, hogy a Wizz költségcsökkentési programba kezdett, továbbá repülőtéri leszállóhelyeket (slot) vásárolt annak érdekében, hogy a nyár végére, ősz elejére várt fellendülést versenytársainál – főleg a Ryanairnél – jobb piaci pozícióból használja ki. Váradi arra számít, hogy ebben az időszakban 50 százalékkal nagyobb kapacitással üzemelnek majd, mint a pandémia előtti év, 2019. azonos időszakában. Kedvező jelként értékelte azt, hogy miután a brit kormány hétfőtől enyhített az utazási korlátozásokon, azonnal megindult a kereslet a repülőjegyek iránt.
Hasonlóan nyilatkozott a napokban a Ryanair is. A másik nagy konkurens, az EasyJet csütörtökön teszi közzé gyorsjeletnését. Váradi megjegyezte ugyanakkor azt is, hogy a szektorban jelentősen emelkedik a költségszint, drágul az üzemanyag és emelkednek a bérek, továbbá szigorodott a szabályozási környezet. Így már rövid távon is – főleg, ha tényleg meglódul a kereslet – a repülőjegy árak emelkedésére lehet számítani. A Ryanair szerint az áremelkedés hátterében az alacsonyabb rendelkezésre álló kapacitások állnak majd, Váradi viszont úgy vélte, hogy a következő 3-6 hónapban épphogy túlkapacitások jelennek meg a piacon, hiszen a kereslet fellendülését látva a versenytársak is egyre több szüneteltetett járatot indítanak majd el újra.
Címlapkép: Kurucz Árpád / Magyar Nemzet