Sánta Sándor a közleményben kiemeli: a tavalyi 2-3 százalékos növekedési várakozásokkal szemben 10 százalékkal, 4,5 milliárd forintról 5 milliárd forintra nőtt az eladott húsvéti szezonális édességek értéke.
Az édességgyártók idén további forgalomnövekedésre számítanak az édességek értékét tekintve a minőségi és prémium termékek iránti kereslet növekedése miatt, ugyanakkor az eladott édességek mennyisége változatlan lehet – tette hozzá.
A szövetség közölte: a magyar piacon évente közel 800 tonna húsvéti édesség fogy. A legnépszerűbb a figurás termékek közül a csokinyúl és a csokitojás, amelyek a teljes húsvéti édességpiac mintegy 80 százalékát teszik ki.
Kitértek arra is, hogy a megújulás és innováció a csomagolás területén is elengedhetetlenné vált. Modern csomagolás nélkül már elképzelhetetlen versenyképes termékek forgalmazása és exportja
Borítófotó: A Kölni Csokoládémúzeum dolgozója fehér csokoládét ken egy öntoformára, amellyel csokinyuszikat készít a húsvéti ünnepekre. (MTI/EPA/Oliver Berg)