„Úgy gondolom, sikeres tanévet tudhatunk magunk mögött, noha a koronavírus-járvány miatt egy igencsak megnehezített időszak után vagyunk.
A sikeresség annak köszönhető, hogy az új intézménytípusoknak – a technikumoknak és a szakképző iskoláknak – a létrehozása eljutott a szülőkig és az általános iskolai tanárokig, ezáltal pedig a gyerekekig is” – mondta a helyettes államtitkár.
Véleménye szerint az új nevek eredményesen közvetítették azt az üzenetet, hogy a technikumok minőséget képviselnek és továbblépési lehetőséget biztosítanak, a kétkezi mestermunkásokat nevelő szakképző iskolák pedig egy magasabb szintet jelentenek a korábbi szakmunkásképzőkhöz képest. Sajnos – tette hozzá Pölöskei Gáborné – a pandémia némileg bonyolította a tanévet egyrészt az információátadásban, másrészt a tanárok képzését sem tudták, legfeljebb csak részben megkezdeni. Márpedig nemcsak szerkezetében, hanem tartalmában, metodikájában is megváltozott a szakképzés, amire a pedagógusokat fel kell készíteni – hangsúlyozta.
További részletek a Figyelő csütörtökön megjelent számában.
(Borítókép: Kőhalmi Péter)