A kormány két esztendeje döntött arról, hogy kibővíti, illetve modernizálja a TE közel százéves kampuszát. Ezzel együtt merült fel a Déli pályaudvar több mint 6 hektáros üzemi területeinek hasznosítása. A tavaly szeptemberi kormányülésen már téma volt a pályaudvar jövőbeni sorsa, illetve a 78 ezer négyzetméteres rozsdaövezet hasznosítása. A területet korábban a MÁV tulajdonolta, majd állami kezelésbe adta. A kabinet döntésének értelmében olyan közcélokat szolgáló beruházás megvalósítása kívánatos, amely nem zavarja a vasúti közlekedést. Ehhez kapcsolódva az egyetem fejlesztésének harmadik ütemében, azaz 2018 és 2022 között kerülhet sor az üzemi terület 47 ezer négyzetméterének hasznosítására. Gyetvai Árpád, a TE Beruházási Programiroda igazgatója felhívta a figyelmet, hogy a beruházás nem érinti a beközlekedést biztosító két sínpárt, csupán a parkoló vágányok egy részét és az üres területeket.
Mint az igazgató elmondta: a Testnevelési Egyetem portfóliójából hiányzik a jégcsarnok, csakúgy, mint a környékről, ezért jégcsarnokkal kombinált ötvenes úszómedencét terveztek. Az összekötött gépészet segíti egymást, hatékonyabb üzemeltetést biztosítva. Hasonló egységben valósul meg a mászófal, amelynek másik oldalán nyári gyermek sípályát építenek ki. Ritkák a teniszcentrumok is ezért egy 1000-1500 fős, fedhető csarnok építését vették tervbe. A létesítmények negyede lesz zárt tér, a többi szabadtéri, közösségi funkciókat tölt be. Mivel az egyetem gyakorló csarnokokat épít, azokat oktatási időben használják, utána bárki előtt nyitva állnak. Szerepel továbbá a tervek között egy fedett műfüves pálya, ami megannyi sportágnak kínál lehetőséget.
A várható érdeklődésre tekintettel egy legalább 250 autót befogadó mélygarázzsal biztosítják a parkolást. A környékbeliek kedvezményes áron vehetik igénybe a parkolókat. Az I. kerület polgármesterével együtt gondoltak a turistabuszokra, számukra 42 férőhelyes buszgarázst terveztek. Innen elektromos buszokkal szállíthatnák a látogatókat a Várba.
A XII. és az I. kerületet kizárólag a Márvány utcai felüljáró és a Hegyalja út köti össze, ezek egyike sem gyalogosbarát. Ezért több gyaloghidat, felüljárót építenek. A tervezett apartman házban pedig további 400 hallgató számára biztosítanak szállást.