A nemzetközi vásárlói szokások kutatása mentén az EY az idén megcsinálta a Magyarországra vonatkozó részt is, amely reprezentatív kutatás alapján öt társadalmi rétegre bontva kérdezte meg a fogyasztókat a költési szokásaikról – ismerteti a vg.hu cikke.
A legfőbb üzenet, ötből négyen alaposan átgondolják kiadásaikat, és csak egy teheti meg, hogy ugyanannyit, vagy többet költsön. Tovább árnyalva mindezt a kutatásból még kiderül, 63 százalék mondta azt, hogy már nem tud többet költeni és 27 százalék azt, hogy vannak még tartalékai. A megkérdezettek 86(!) százaléka igyekszik csökkenteni kiadásait, és körülbelül ugyanennyien „az energiafelhasználásuk terén is tudatosabban próbálnak gazdálkodni”.
Az előzőekből következő, nem meglepő módon az elsődlegesmérlegelési szempont az ár lett, apadni kezdett a márkahűség is, mindössze a megkérdezettek negyede ragaszkodik kedvenc brandjaihez, azt is úgy, hogy kevesebbet vagy kevesebbszer vásárol belőle. Hét százalék pedig már csak az olcsó(bb) termékeket keresi. Nem volt viszont olyan, aki többet vásárolt/fogyasztott volna.
„Fontos megállapítása volt a kutatásnak, hogy a megkérdezettek közül csak 1-2 százalékot érdekelnek a hagyományos, vagy új terméket bemutató reklámok, a fogyasztási döntéseiket nem azok alapján hozzák meg, de az árkommunikációs hirdetések továbbra is fontos szerepet töltenek be.”
Borítókép: Shutterstock