Baranovszky György szerint a webáruházak nem csupán kötelezettségből működnek együtt a fogyasztóvédelemben érintett szervezetekkel, hanem azért, mert nekik is ez az érdekük. A vállalkozók rendszerint nem szándékosan károsítják meg a fogyasztókat, de rengeteg előírásnak kell megfelelniük, ezért hibázhatnak – fogalmazott. Utóbbi lehetőségek közül kiemelte, hogy a kereskedők nem köthetnek ki az általános szerződési feltételekben a törvény szerinti 14 napnál rövidebb elállási időt.
Tapasztalatai alapján a csalók egyre jobban kiszorulnak az internetes kereskedelemből, de a korábbi visszajelzéseket, értékeléseket érdemes áttekinteni vásárlás előtt – hangsúlyozta. Baranovszky György hozzátette, hogy vita esetén többek között a Gazdasági Versenyhivatal, a járási hivatalok és a békéltető testületek segíthetnek. Utóbbiak nyilvántartják azokat a vállalkozásokat is, akiktől nem ajánlott vásárolni – tette hozzá.
Borítókép: Getty Images