A vírusválság után fellendülésben az amerikai vállalatok képtelenek kielégíteni a munkaerőigényüket. A Harvard Business School hétvégén közzétett, s a Wall Street Journal által idézett tanulmánya szerint, nem az állásokra jelentkezők száma, vagy alkalmassága az elsődleges probléma.
A VG szerint egyszerűen arról van szó, hogy az automatizált vállalati rendszerek, melyek az önéletrajzok szortírozásától kezdve az állásinterjúk időbeosztásáig, szinte mindent „maguk intéznek”, egyébként alkalmas jelentkezők milliót szórják ki apróságok miatt. Ilyen lehet például, ha „rés” van az önéletrajzban, ami gyermeket vállaló nők esetében elég gyakori.
De a cikk szerint a szoftverek a katonai képesítések polgári foglalkozásra fordításával sem képesek megbirkózni.
Márpedig az Egyesült Államokban elég sok veterán van, akik éles helyzetekben oldottak meg összetett logisztikai feladatokat, ám ezt az automaták nem tudják értékelni. De az is gyakori, hogy adott esetben elhanyagolható hiányosságokat kizáró tényezőként kezelnek a szoftverek. Például a kiskereskedelemben előírják a „takarítási gyakorlati időt”. Így állhatott elő az a helyzet, hogy egészen torz kínálati piac alakult ki. Júniusban rekord szintet ért el, 10 millióra bővült a nyitott pozíciók száma.
Az informatikai szolgáltatók a szoftverek felülvizsgálatába kezdtek, míg az ügyfél vállalatok egy része visszatért a klasszikus, kevésbé automatizált, kétkezi HR gyakorlathoz.
(Borítókép: Getty Images)