A Figyelőben megjelent interjúból kiderül, hogy a Nanushka a gyerekkori becenév volt, s 2005-ben létesült a márkát, miután Sándor Szandra hazajött Londonból, ahol a London College of Fashion tervezői képzésben tanult, s ahol a diplomáját szerezte. „ Mindenképpen egy nemzetközi márkát szerettem volna, ugyanakkor tudtam, hogy Magyarországot, Budapestet szeretném a Nanushka székhelyéül, mert közel akartam lenni a családomhoz, a gyökereimhez ahol tényleg otthon érzem magam. Sok időt töltöttem utazással már gyerekkorom óta, így mindenképpen fontos volt, hogy egy nemzetközi márkát építsek, ami megállja a helyét a globális piacokon is” – fejtette ki Sándor Szandra, aki szerint az út a sikerig rögös volt, sok kihívással és több mélyponttal küzdött meg az évek alatt, de 2016-ban elérkezett a fordulópont, amikor vőlegénye és üzleti partnere Baldaszti Péter csatlakozott hozzánk, valamint a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Magántőkealap befektetőként és Gubicza Ágoston igazgatósági tagként beszálltak a cégbe, hogy elősegítsék a márka prosperálását és hazai és nemzetközi terjeszkedését.
„Nagyon sok minden inspirál, különösen szeretek ihletet meríteni az építészetből és a belföldi és külföldi utazásaim során szerzett élményekből. Budapest építészeti és kulturális öröksége, évszázados történelme, a különböző, akár ellentétes elemeket tartalmazó kultúrák behatásai és keveredései is jelen vannak a kollekciókban. Nagyon inspirálónak találom a különböző kulturális referenciák egyvelegét, amelyek izgalmas összhangot teremtenek, mint például a török és neoklasszicista elemek keveredése a brutalizmus és szocialista építészeti kultúra jegyeivel Budapesten” – részletezte a híres divattervező, hangsúlyozván azt is: a Nanushka a bohém és letisztult, modern elemek egyensúlyát képviseli. Bohém szellemű, modern nők és férfiak számára készült, akik számára fontos a kényelem és a funkcionalitás. Olyan darabok, amelyek stílusosak, elegánsak, de az esztétika nem megy a kényelem és a funkció rovására. A Nanushka férfi és nő városi nomád, aki szoros kapcsolatban áll a természettel és a fenntarthatóság alapvető fontosságú számára – ahogyan esszenciális eleme a cég működésének is.
További részletek a Figyelő legfrissebb számában (2020/28.) olvashatók
(Borítókép: a 2018-as Fashion Week a Várkert Bazárban – fotó: Robert Szaniszló/NurPhoto/AFP)