A lap úgy fogalmazott, hogy nem várható a 98-as benzin reneszánsza, „a bioüzemanyag lesz az új sláger”.A Mol új tartályokat épít a százhalombattai finomítójában. A vállalatnál első dleges, hogy belföldi etanolt szerezzenek be, ám más társaságokhoz hasonlóan külföldi forrást is igénybe vesznek.
Az érintett cégek azt hangsúlyozták a Magyar Nemzetnek, hogy nem lesz gond az új típusú üzemanyag ellátásában.
Egy közelmúltbeli kormányrendelet-módosítás értelmében 6,4-ről 8,2 energiaszázalékra emelkedik a benzinbe és a dízelbe keverendő biokomponensek legkisebb összevont mértéke. Ezen belül a hagyományos 95-ös benzinhez kevert bioetanolnak (kukoricából előállított alkoholnak) legalább 6,1 százaléknak kell lennie.
Felmerülhet azonban, hogy – mivel a benzinnél csak a 95-ös oktánszámúra vonatkozik az előírás – visszatér a kutakra a 98-as, tekintettel arra, hogy esetleg egyszerűbb lehet az előállítása a finomítókban, mint a bekeverés.
A rendeletmódosítás a magyarországi kukoricatermesztők üzleti érdekeit is szolgálná, hiszen Magyarország már ma is meghatározó kukoricatermesztő a régióban, és a harmadik legjelentősebb bioetanol-előállító a világon. Az üzemek évente 2,4 millió tonna kukoricát vásárolnak fel, ebből más termékek mellett üzemanyag minőségű bioetanolt is előállítanak. Ideális esetben tehát az intézkedés segít a magyar agráriumnak és bioüzemanyag-iparágnak, valamint némileg javít az energiafüggőségen a kőolajimport csökkentésével – írta a lap.
A legnagyobb szereplő Magyarországon a Mol, amely a százhalombattai finomítójával teljes egészében képes lesz kezelni a változást. Az új üzemanyagok forgalmazásához szükséges biokomponenseket több ellátási csatorna segítségével biztosítja az olajtársaság. A Magyar Nemzet kérdésére azt is leszögezte a vállalat, hogy nem tervezi a 98-as oktánszámú benzin fokozottabb értékesítését pusztán azért, mert azt egyszerűbb előállítani.
Az osztrák OMV azt jelezte, hogy a biológiai eredetű összetevők arányának növelése infrastrukturális módosításokat igényel, és a keverési folyamat is változik.
A lap a magyarországi Lukoil márkanév alatt üzemelő hatvan kutat ellátó, finomítóval nem rendelkező Normbenz Magyarország Kft.-t is megkereste. A társaság arról adott tájékoztatást, hogy az importból származó benzint már az előírt biotartalommal szerzi be, az import gázolajhoz pedig a Dunaföldvár melletti üzemében keveri a biodízelt, amely külföldi forrásokból származik. A cég azt is közölte: nem tervezi visszavezetni a kínálatába a 98-as oktánszámú benzint – olvasható a Magyar Nemzetben.