Megjelent a piacon az online céges karácsony hozzávalóinak kínálata, a lehetséges programelemeket a meghívottak létszáma, korösszetétele és a rendezvényre szánt büdzsé nagysága alapján állítják össze – mondta a Világgazdaságnak Gáspár Andrea, a nagyvállalati partnerekkel dolgozó LifeTraining Kft. ügyvezetője.
[Óriási az igény, hogy meglegyen az együtt dolgozók karácsonyi hangulata, hogy legyen egy fórum, amelyen a vezetőség megköszönheti az elmúlt időszakot, a feszítettebb tempót, a home office-ban megnyúlt munkaidőt és teljesítményt.
Ám – mint emlékeztetett – már szeptemberben tudni lehetett, hogy az idei karácsonykor elmaradnak a hagyományos céges partik, ünnepi ebédek, vacsorák, koncertek, és még kis létszámú fogadásokra sem lesz mód.
Eleinte még hibrid megoldásokban is gondolkodtak a rendezvényszervezők, hiszen nyitva voltak az éttermek, de valójában már hetekkel ezelőtt biztosra vette mindenki, hogy rizikós összehívni a munkavállalókat és az ügyfeleket egy karácsonyi vacsorára.
A legtöbb online céges karácsonyi partit az ünnep előtti utolsó teljes munkahéten tartják meg, a csúcsnapnak a december 14. ígérkezik. Gáspár Andrea tapasztalatai szerint toplistás az online szabadulószoba, de pop up ismeretterjesztő előadásokkal, fejlesztőtréningekkel, színházi előadásokkal, koncertekkel is több cég megajándékozza dolgozóit.
A többség maximum kétórás, főzős program esetén háromórás eseményt tervez.
A virtuális közös borkóstolók, gasztroworkshopok és kézműves foglalkozások jellemzően előre kiküldött hozzávalókból készülnek, a résztvevőket ismert séfek, gasztrobloggerek irányítják. A gasztrovonal a legnépszerűbb, egyben a legdrágább is a költséges és különleges alapanyagok miatt.
A karácsonyi és újévi események elmaradása veszteség a rendezvényhelyszíneknek és az év végén hagyományosan nagy forgalmú éttermeknek.
Ám a kreatív megoldások itt is megjelentek, a Michelin-ajánlással elismert Laurelt étterem és borbár például a második hullám miatti bezárás ellen ismét bevetette a tavasszal bevált és sikeres ötletet, amikor két fine dining boxot is összeállított.
Az interaktív programokkal ötvözött online karácsonyi csomagokat résztvevőnként 8 ezer forint körül kínálják a szervezők. A gasztronómiai elemekkel együtt már 20-25 ezer ezer forint az ár.
Báthory Gergely, az étterem tulajdonosa elmondta, motiválta őket, hogy egyre több céges megrendelő érdeklődik a házhoz szállítható, illetve ajándékozható karácsonyi menük iránt.
A céges karácsony fontos és jeles esemény, az online közös vacsora élménye a legtöbb, ami az adott körülmények között adható.
A megrendelők ügyesen kombinálják más online programlehetőségekkel a dobozos karácsonyi vacsorát, amelynek összeállításakor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy könnyen elkészíthető legyen, és megadja azt az élményt, hogy az a megajándékozott saját főztje.
A közös Zoom vagy Teems vacsorára kézbesített dobozokat személyre szabott csomagolásban, vezetői jókívánságokkal szállítják.
Az étterem-tulajdonos bízik benne, hogy sok cégtulajdonos, vezető és HR-es gondolkodik most az idei tökéletes és egyben felelős ajándékon, amely valamelyest pótolja a társasági eseményeket is.
Erre az igényre épül az online karácsonyi parti választéka. Ezek iránt a rendezvényszervezők szerint napról napra nő az érdeklődés, és nem akadály a későn ébredőknek sem a máskor szűk keresztmetszetnek számító, szabad helyszín.
(Borítókép: charmedlightph, PuzzlePix/Shutterstock)