Nincs hatással a Volánbusz által korábban meghirdetett járműbeszerzési programra, hogy a társaság és a MÁV közös irányítás alá került július közepén – olvasható a Világgazdaság anyagában.
A szakmai fórumok szerint a 2020-ra tervezett, mintegy ezer új buszra vonatkozó közbeszerzéseket az összeolvadó közlekedési szolgáltató társaságok menedzsmentje újragondolná.
Az Omnibusz úgy tudja, hogy a beszerzések módosítását részben a párhuzamosságok felszámolása magyarázza, ami miatt megváltozna, hogy hány és milyen típusú buszra írnak ki tendereket.
A MÁV egyértelművé tette, hogy folytatni kell a vasútijármű- és a buszpark megújítását, már csak azért is, hogy a menetrendi összehangolás maradéktalanul megtörténhessen. Azt a bejelentést is megerősítették, hogy
a Volánbusz 2019 és 2022 között összesen 3930 busz beszerzésére készül, így a vállalat teljes flottájának a 60 százaléka lecserélődhet.
Hangsúlyozták, hogy a járműállomány fiatalítása része a fenntartható közösségi közlekedés, illetve a magyarországi buszstratégia megvalósításának.
A vállalat szándéka szerint 2022 végéig 8,99 évre szorítaná le járműveinek átlagéletkorát
Az indoklás szerint a Volán és a MÁV az egységes közlekedésszakmai működtetés, valamint a közös stratégiai vezetés hosszú távú erősítése érdekében került közös irányítás alá. A MÁV ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy mindez hatalmas lehetőség arra, hogy az utasoknak – mind a közúti, mind pedig a vasúti tömegközlekedésben – még jobb színvonalú és versenyképesebb szolgáltatást lehessen nyújtani.
Az egységes irányítás alá vont MÁV és Volánbusz integrációjának stratégiáját szeptemberben fogja előterjeszteni a vasúttársaság – közölte Homolya Róbert elnök-vezérigazgató.
Borítókép: MTVA/Bizományosi: Róka László