Nem kell a magyar reklám a televíziócsatornáknak

Hírek
A hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta meg, amelyeken 2798 féle új hirdetést csaknem 1,4 millió alkalommal ismételtek.

Továbbra is rendkívül kevés tévéreklám népszerűsít hazai terméket és szolgáltatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint. Közleményükben azt írják, hogy a reklámok kapcsán a hatóság harmincöt televízió műsorkínálatát vizsgálta meg, amelyeken 2798 féle új hirdetést csaknem 1,4 millió alkalommal ismételtek.

Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség csaknem felét – 47,5 százalékát – tették ki, napi átlagban tizenöt, addig soha nem látott hirdetéssel találkozhatott a néző. 

A legtöbb új reklámot továbbra is az általános szórakoztató csatornákon – ilyen többek között a Viasat 3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN – láthatták a nézők. A tavalyi második fél évben a hirdetések 61 százaléka szolgáltatást, 36 százaléka pedig konkrét terméket népszerűsített, az új kampányok 40 százalékát a kereskedelmi szektor képviselői jegyezték.

A hangsúlyozottan hazai származású terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok – a megelőző elemzésekhez hasonlóan – a mostani vizsgálatban is rendkívül alacsony arányban, 2,9 százalékban jelentek csak meg.

 

Borítófotó: Falfestmény egy társasházon Kazincbarcikán 2019. március 25-én. A KolorCity fesztivál részeként számos ház falára került falfestmény az elmúlt években. (MTI/Czeglédi Zsolt)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink