Jelentős mértékben, átlagosan 13 százalékkal, vagyis 20 ezer forinttal 170 ezer forintra nőtt az átlagosan felvett áruhitel nagysága a MediaMarktban az idei év első hét hónapjában az előző év azonos időszakához képest – derül ki az áruházlánc pénzügyi partnere, a Budapest Bank szerdai közleményéből.
A bank szerint bizonyos szórakoztató elektronikai termékek és Tv-k esetében azt 1 milliós hitelösszeg sem példátlan, ám ahhoz 20 százalékos önrészre van szükség.
A MediaMarktban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásához használnak a vásárlók áruhitelt.
A közlemény szerint nem mindegy, hogy online vagy az áruházban vásárolunk, az adatok szerint míg a digitális térben vásárlók egy TV vásárlásához átlagosan 236 ezer forintos átlagár fölött folyamodnak a vásárlók hitelért, addig a hagyományos üzletekben ez a határ 180 ezer forint.
A járvány alatt megugrott mind az online vásárlás, mind az online hitelek népszerűsége,
a kétféle módon vásárolt termékek köre is eléggé hasonló, ugyanakkor az igazán nagy értékű, több milliós termékek még mindig offline fogynak jobban.
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője a közlemény szerint elmondta, hogy
a vidéki üzletekben jóval magasabb a hitelek aránya a bolt forgalmában, a 10 százalékot is meghaladja, míg Budapesten jóval kisebb arányban élnek ilyen lehetőséggel a vásárlók.
Az ügyvezető szerint noha az online vásárlás népszerűsége folyamatosan nő, ez nem jelenti az áruházi vásárlási élmény iránti igény csökkenését, a két lehetőség kiegészíti egymást. Az áruhitelek igénylése mind a két módon általánosan elterjedt és az egyszerűbb online eljárás hatására egyre többen és egyre nagyobb összegben igényelnek online elérhető áruhitelt.
(Borítókép: Vásárlók advent negyedik vasárnapján, aranyvasárnap a budapesti WestEnd City Center bevásárlóközpontban 2018. december 23-án. (MTI/Máthé Zoltán)