Az utolsó három bukaresti kormány közlekedési tárcavezetői nem szűkölködtek az ígéretekben. Egyikük 2016-ban 150 kilométer autópályát ígért a 2017-es évre. Elképzelése szerint a többi között befejezték volna a Szászsebes és Torda közötti 70 kilométeres autópályát, és további 50 kilométert adtak volna át Aranyosgyéres és Marosvásárhely között.
A következő miniszter már óvatosabb volt, eleinte semmit, később mégis 90 kilométernyi autópályát ígért ez év decemberéig. Most, november elején a 90 kilométerből alig 15 kilométer készült el – igaz, eredménytelensége miatt később a minisztert menesztették is tisztségéből.
Nem csak új autópálya-szakaszok nem épülnek, még a meglévők is fokozatosan tönkremennek. Nemrégiben a Lugos-Déva szakasz töltése 11 méteres szélességben és 70 méteres hosszúságban beroskadt, a Szászsebes-Torda szakasz egy részét földcsuszamlás temette be. Bár a kormány illetékesei év elején biztosra mondták a Lugos-Déva autópálya és a Bukarest-Ploiești sztráda utolsó kilométereinek átadását, a munkálatokkal jelenleg csak 65 százaléknál tartanak.
Az új közlekedési tárcavezető, Felix Stroe jövőre legkevesebb 150 kilométer autópályát ígér.
Magyarország háromszor jobb
Az utóbbi 27 évben egyébként Romániában 634 kilométer sztráda épült, miközben a Romániának jóval kisebb Magyarország 2015-ben már 1883 kilométer sztrádával, illetve négysávos úttal rendelkezett – emlékeztet a maszol.ro
Az Eurostat hivatalos statisztikája szerint keleti szomszédunknál 1990 és 2003 között egyetlen kilométer autópálya sem épült, azelőtt még a kommunista diktatúra idején 113 kilométer Bukarest és Pitești között.
Romániában 2013-ig 332 kilométer sztráda épült, további két év múlva viszont már 747 kilométer autópályát adtak át a forgalomnak. A „nagy szünet” azóta tart – állapítja meg a romániai magyar hírportál.