Lambert Gábor emlékeztetett: 5 évvel ezelőtt az Európai Unióban a második legalacsonyabb volt a magyarországi kgfb-díj, átlagosan mintegy 1700 forintba került a kötelező biztosítás, ami mára 2600 forintra nőtt.
Az üzletág veszteséget termelt a biztosítóknál, amelyet a szűk esztendőkben más területek nyereségéből pótoltak. Kiélezett verseny alakult ki, megjelent a piacon a versenytársaknál alacsonyabb díjjal több biztosító is, ám 2-3 év után csődöt jelentettek.
2003 óta 6 évben volt csak nyereséges az üzletág, a gazdasági növekedéssel párhuzamosan ugyanakkor elindult a normalizálódási folyamat a piacon, ennek köszönhetően most már a társaságok a díjbevételből nem csak fedezni tudják a költségeket és a károkat, de szolid nyereséget is elérnek. Egyre több gépkocsi jár az utakon – 5,3 milliót meghaladó gépjárműből 3,6 millió személygépkocsi –, ami növeli a díjbevételeket, a kgfb-vel fedezett évenkénti balesetek száma pedig mérséklődött. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor az egy balesetre jutó kárkifizetés folyamatosan emelkedik, hiszen nőnek a szervizdíjak – tette hozzá.
Borítókép Getty Images