Tovább folytatódott a kedvező trend a második negyedévben is az AutoWallis csoportnál, így összességében közel négyszeresésre ugrott a tőzsde autós vállalatának gépjármű értékesítése – írta a VG.
A növekedés motorja a tavaly lezárt öt tranzakció volt, de az organikus bővülés is jelentős. Az értékesítési adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a társaság túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén, miközben az autóbérlés területén már a bérleti napok száma is a bázis időszak több mint duplájára ugrott.
A koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozó intézkedések feloldásának és az AutoWallis sikeres értékesítési stratégiájának köszönhetően jelentős javulás volt tapasztalható a második negyedévben a bérautó piacon.
Mint írták, a társaságkiskereskedelmi üzletágán belül az autóbérlés területén jelentősen,
több mint duplájára, 66 183-ra ugrott a bérleti napok száma, míg a bérleti események száma stagnált.
Mindez azt jelenti, hogy a koronavírus-járvány által komolyan sújtott bérautópiacon bevezetett válságintézkedések, és a társaság értékesítési stratégiájának átalakítása eredményesek voltak: turisztikai célú utazás hiányában hosszabb bérleti eseményekre állt át a vállalat, míg a rendelkezésre álló flotta kismértékben, 9 százalékkal bővült.
A szerviz órák tekintetében is folytatódott a kedvező trend: a tavaly lezárt hat tranzakció és az organikus növekedés hatására összességében két és félszeresére, 62 666 órára emelkedett, de a bővülés organikusan is 67 százalékos volt.
Kiemelték, a kedvező trend a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat gépjármű értékesítésének területén is megfigyelhető volt:
az új gépjármű-értékesítés a tavalyi tranzakciók hatása nélkül kétszeresére, míg a tavalyi tranzakciók hatására (Iniciál Autóház, Wallis Kerepesi, hazai Jaguar és Land Rover értékesítés és a ljubljanai BMW-kereskedés) összességében csaknem négyszeresére (+247,3 százalék), 3 428 darabra növekedett, miközben a magyar személyautó-piac mindössze 16 százalékkal bővült.
A használt gépjármű-értékesítés is szépen teljesített: a tranzakciókkal együtt 141 százalékkal, 842 darabra emelkedett az eladott járművek száma (tranzakciók nélkül is 2 százalékos a növekedés). Az AutoWallis csoport nagykereskedelmi üzletága még ennél is jobban teljesített, elsősorban az Opel-értékesítés négy országra kiterjedő év eleji indulása miatt.
Az üzletág új gépjármű értékesítése több mint a négyszeresére (+309,4 százalék), 7 385 darabra ugrott (az organikus növekedés 32,2 százalékos volt).
(Borítókép: Auto Wallis BMW szalon. (Móricz-Sabján Simon)