A hazánkban üzemelő webáruházak 43 százalékának növekedett a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta, és mindössze 12 százalékuknál estek vissza a megrendelések – derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. A Shoprenter kutatásában 707 hazai webshop vett részt. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett cégek csaknem fele idén vagy tavaly indult.
A tevékenységi területet tekintve a top 3 kategória sorrendje változatlan maradt a tavalyihoz képest: a bronzérmes a hobbi, az ezüstérmes a divat, a győztes pedig az ajándék termékkategória lett.
Az építkezés, kert, barkács, a háztartási eszköz, valamint a bútor, lakberendezés termékkategóriákat értékesítő vállalkozások előrébb kerültek, holtversenyben a negyedik helyet foglalják el
– adta hírül az iotzona.hu.
„A forgalomnövekedés szempontjából kiemelkedők voltak az elmúlt időszakban azok a területek, amiket a járvány hozott kedvező helyzetbe. Ilyen a számítástechnika, hiszen a digitális oktatás és a home office miatt sok családnak új eszközökre volt például szüksége, vagy a hobbi jellegű termékek, mivel rengetegen kezdtek aktívabban tevékenykedni az otthonukban vagy akörül.
A legnagyobb veszteséget azok szenvedték el, akik a turizmusra építettek, például a snowboardozásban, síelésben egy komplett szezon kimaradt, ami meglátszik a bevételeken is”
– összegezte a hatezer webáruházat kezelő Shoprenter egyik alapítója.
Érdekesség, hogy míg egy évtizeddel ezelőtt elképzelhetetlennek tartották, hogy divatárukat tömegével rendeljenek online, ez a szektor ma szárnyal, sőt pár évvel ezelőtt bekerült a top 3-ba, és egyre jobb számokat produkál. A kutatásban megkérdezett webshop-tulajdonosok 44 százaléka indult idén vagy tavaly, ami pontosan mutatja, milyen dinamikus fejlődésen megy keresztül ez a piac.
(Borítókép: freepik.com)