A cég minden piacán kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése, köszönhetően az eredményes végrehajtásnak és a valaha volt legsokszínűbb kínálatnak, amely minden korosztályt és érdeklődési kört lefed.
A működési eredmény – az ambiciózus stratégiai beruházások és a megnövekedett fuvar- és nyersanyagköltségek ellenére – 17 milliárd DKK volt, ami 32 százalékkal magasabb a 2020-as évvel összehasonlítva. A nettó nyereség 13,3 milliárd DKK-ra emelkedett, 2020-ban ez 9,9 milliárd DKK volt. A cash flow elérte a 12,9 milliárd DKK-t.
A vállalat erős pénzügyi eredményei mellett erős nem pénzügyi sikereket is elkönyvelhet, mint például a fogyasztói elégedettség (NPS) és az emberek elkötelezettsége, amelyek egyaránt rekord magas szinten vannak.
A Lego Csoport folytatja a stratégiai befektetéseket a termékfejlesztésbe, kiskereskedelmi hálózatba, termelési kapacitásba, digitalizációba és fenntarthatóságba, amivel elősegíti az évközi és hosszú távú növekedést – írta a cég a közleményében. 2022-ben a Lego Csoport arra számít, hogy a növekedési ütem állandósul egy hosszú távon fenntartható egyszámjegyű növekedésben. Ezt a termékinnovációra való törekvés, illetve a jelenlegi és az új piacokon történő növekedés fogja elősegíteni.
A Lego Csoport három kontinensen található öt gyárának köszönhetően a vállalat könnyen tudott alkalmazkodni a változó kereslethez a legnagyobb piacokon.
2021-ben a Lego Csoport bejelentette, hogy tovább bővíti gyárhálózatát egy új, 1 milliárd dollár értékű vietnámi gyárral. A Ho Si Minh-város közelében található telephely lesz a vállalat első szén-dioxid-semleges gyára, amelyet az ázsiai-csendes-óceáni térség hosszú távú növekedésének támogatására építenek.
Ezen túlmenően a vállalat a következő öt évben jelentősen bővíti meglévő gyártó létesítményeinek kapacitását, hogy a növekedési várakozásoknak megfelelően kielégítse az azonnali és hosszabb távú keresletet.
Címlapkép: Chris Ratcliffe/Bloomberg/Getty Images