A viselhető kiegészítőkben (okosórák, digitális fitnesz karkötők) 2016 első negyedévében meghaladták a 20 milliós eladási számot, de idén már 24,7 millió darab fogyott, ami közel 18 százalékos növekedés – derül ki az IDC friss jelentéséből. Viszont a nagyon várt hatalmas mennyiségi ugrás elmaradt egyelőre, a népek nem mozdulnak rá hatalmas tömegekben az okosórákra és a lépésszámláláó-alvásfigyelő-futást-segítő szerkentyűkre.
Nyilván a vevők az olcsót keresik. Nem? Nem, mert az Apple luxusórája is fogy bizony! Fontos, hogy 2016-ban még a Fitbit volt az első, őt követte a Xiaomi és a harmadik volt az Apple. Idén viszont már igen szorosan zárt az élen a Xiaomi és az Apple, és masszív lemaradással csak a harmadik tudott lenni a Fitbit.
A kínai Apple, azaz a Xiaomi immár tehát piacvezető szerepet tölt be a viselhető eszközök területén, miután 14,7 százalékos részesedésre tett most szert!
Érdekesség, hogy a Xiaomi papíron szinte a teljes forgalmát a hazájában bonyolítja, viszont a kereskedők rengeteg eszközt szállítanak a világ más tájaira – írja az ipon.hu. Azaz ugyan a számok azt mutatják, hogy a Mi Bandek 96%-a Kínában talál gazdára, valójában a helyzet egészen más. A Xiaomi kiegészítői sokszor kerülnek okostelefonokkal együtt értékesítésre, ez is segíti a jó szereplést.
Érdekes, hogy a Xiaomi dinamikusan növekvő kínálatában – amit nem csak a saját fejlesztésű termékei alkotnak – mostanra még cipővel is találkozhatnak az vásárlók, a „90 Minutes Ultra Smart Sportswear” névre hallgató lábbeli az Intel Curie platformra épül, ami még különlegesebbé teszi – persze a remek eredményt a Mi Bandek szállítják.
Ugyanakkor az első három helyezett között az Apple az, aki a leginkább győztesként jött ki az erőviszonyok átrendeződéséből. A cupertinói alakulat tényleg csak hajszál híján maradt le az első helyről (14,6%-os résszel zárt), miközben egy éve még a harmadik helyet tudta csak megszerezni. Egy éve „csak” 2,2 milliós forgalom szerepelt a neve mellett, idén pedig már 3,6 millió eladott okosórával büszkélkedhet a vállalat – és ezek nem is azok a 30-40 dolláros kütyük, mint a Xiaomi Mi Band 2, a kínai cég üdvöskéje.
Elemzők szerint az Apple jó szereplésének a kulcsa abban rejlik, hogy a Watch Series 1 tulajdonosok közül is sokan vannak, akik a tavaly ősszel érkezett Series 2 modellre váltanak. Az IDC megjegyzi, hogy éves szinten ez a mostani 64,1 százalékos növekedés rekordnak tekinthető az Apple eddigi szereplését tekintve!
A dobogóra lépő szereplők között a legnagyobb meglepetést a Fitbit rossz szereplése okozta. Mindössze 3 millió eszközt adott el a Fitbit, ezzel pedig 37 százaléknál is nagyobb visszaesést könyvelhetett el. Érdekes, hogy a Fitbit birtokába került a Coin, a Pebble és a romániai Vector is, ezek alapján nem volna meglepő, ha e-ink megjelenítős okosórával állna elő a gyártó, a Coin technológiája pedig a viselhető kiegészítőkben az integrált fizetési lehetőséget biztosíthatja.
A negyedik helyre a Samsung futott be 1,4 millió viselhető kiegészítő értékesítését követően – ezzel csaknem megduplázta (90,8%) a tavalyi forgalmát az IDC számítása szerint. Közben 2017 első negyedévében a Garmin zárja a toplistát, aki korábban még a Samsung előtt, a negyedik tudott lenni. A viselhető kiegészítők nagyöregjének tekinthető vállalat tartani tudta a tavalyi forgalmát, most és 2016-ban is 1,1 millió készüléket értékesített az első három hónap során.