A tavalyi évhez képest 8,5 százalékkal növelték kiskereskedelmi költéseiket az amerikaiak a Mastercard kutatása szerint november 1. és karácsony között – tudta meg az AFP.
Az online vásárlások 11, a boltiak pedig 8,1 százalékkal voltak magasabbak a tavalyinál.
A 17 éves rekordot jelentő növekedést kimutató tanulmány az autóvásárlásokat nem tartalmazza. Különösen sokat költöttek a tengerentúlon ruházatra, ezen a területen az eladások 47,3 százalékkal voltak magasabbak az előző évinél, de ékszerekre is 32 százalékkal több pénzt szórtak el mint tavaly – emelte ki a VG szemléje.
Az omikron megjelenése előtti időszakot is magában foglaló időszakban az áruházi forgalom 21,2 százalékot nőtt, míg elektronikai cikkekre 16,2 százalékkal költöttek többet mint tavaly.
A kutatásból az is kiderült, hogy az idei évben a vásárlásokat hamarabb kezdték meg a háztartások, hogy a garantált karácsonyi szállítást el tudják érni.
(Borítókép: Getty Images)