Az MVM csoport központi krízis teamje úgy alakította át és hangolta össze a pandémiás időszakban a társaságcsoport működését, hogy a termeléstől a kereskedésen és az elosztáson át a fogyasztók kiszolgálásig minden biztonságosan és zavartalanul működhessen – mondta a Világgazdaságnak adott interjújában az MVM csoport hálózatokért felelős infrastruktúra vezérigazgató-helyettese.
Alkér Zoltán ismertette, hogy
bizonyos tevékenységeket, folyamatokat át kellett szervezni a csoportnál, elsősorban az ügyfélkontakttal járó munkákat csökkentették le jelentős mértékben.
Ugyanakkor a gáz- és villamosenergia hálózat karbantartása, fejlesztése a terveknek megfelelően zajlik, ahogyan a mérőórák cseréje és időszakos leolvasása is. A munka megszervezését érintő változások miatt elbocsátások nem történtek, de bizonyos alvállalkozói feladatokat ideiglenesen fel kellett függeszteni, vagy jelentősen át kellett alakítani.
Egyelőre nem látható, hogy hogyan érintették az MVM elosztótársaságainak gazdálkodását a járvány miatti változások, ám – mivel tulajdonképpen mindent újra kellett tervezni – Alkér Zoltán szerint az elszámolási hatások nyilvánvalóan hosszabb kifutásúak lesznek.
Egy olyan stratégiai és gazdasági jelentőségű nagyvállalatnál, mint amilyenek mi vagyunk, folyamatosan minden helyzetre kell, hogy legyen forgatókönyvünk illetve rövid és hosszú távú stratégiánk, amelyet szükség esetén itt-ott módosítanunk kell ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a körülményekhez
– jelentette ki. A veszélyhelyzet utáni állapotról, a régi kerékvágásba való visszatérésről úgy vélekedett, hogy egyes feladatok újbóli ellátása esetén lehetnek lassabb munkamenetek, de a szolgáltatást mindenhol, a tőle megszokott minőségben biztosítja majd a csoport. Azt tapasztalta, hogy a járványhelyzetben példaértékű összefogás és iparági együttműködés valósult meg a szolgáltató és elosztó társaságok között.
(Borítókép: Jiw Ingka, PuzzlePix/Shutterstock)