„Jó, jó, tudom, én halogattam a dolgot, és végül csupán egyetlen napom maradt, viszont az legalább hosszú volt: hét-nyolc bolton rohantam végig, hogy legyen egy igazán elragadó ruhám erre az alkalomra. De képtelenség találni egy még többé-kevésbé elfogadható darabot is, hiába próbálkoztam 100-200 ezer forintos kreációkkal” – egy elkapott, elkeseredett mondat a nemrég megrendezett Derby- és Divatfesztiválról.
A kifakadás egy lényeges ellentmondásra világít rá. Arra, hogy látszólag számtalan divatház és tervezőszalon szolgálja ki a vezető pozícióban lévő nőket (a közéletben, a közigazgatásban és az üzleti életben egyaránt), ám a túlkínálat valójában illúzió, ami kitakarja a valóságot: a letisztult, elegáns ruhák hiányát, és az ezzel párban járó csalódottság-érzést.
Dobor Dorina azonban a látszat mögé nézett, és úgy döntött: ideje piacra lépni egy prémiummárkával. Olyannal, amelyik megvillantja a francia sikket, megidézi az olasz életérzést, és megmutatja, mit jelent a kifogástalan stílus. Így születtek meg a Dorina Dobor-ruhák, amelyek bizonyítják, hogy az elegancia igenis a mindennapok része lehet; hogy
egy tudatosan kiválasztott ruha ugyanúgy felerősíti viselője karakterét, kisugárzását egy munkahelyen, mint egy társasági eseményen.
„És ami számomra nagyon fontos: aki az én ruháimat viseli, az nem feszeng. Kizárólag prémiumminőségű anyagokkal dolgozom, így a kreációim tapintása lágy és finom, a bélés szinte cirógatja a bőrt. A dizájn pedig soha nem „falhatja fel” a kényelmet, azaz a ruháimban senki nem mozog mesterkélten, kényszeredetten – és ez a természetesség csak fokozza a hatást” – magyarázta Dobor Dorina. Aki magát nem divat-, hanem ruhatervezőként határozza meg, ezzel a különbségtétellel jelezve, hogy ragaszkodik a saját ízlésvilágához, és nem hajlandó behódolni a viszonylag gyorsan változó divattrendeknek.
Dobor Dorina nem titkolja, hogy nemcsak mint szépség- és vágytárgyra tekint egy ruhára, hanem erőforrásként is. Hiszi, hogy kreációiban magabiztosabbak, ragyogóbbak lesznek a nők – egyszóval sikeresebbek.
„Ez pedig különösen fontos, hiszen nekünk, nőknek nehezített pályán kell helytállnunk. Miközben sokunknak szinte minden percét kitölti a munka, és sokszor csak lopott pillanatok jutnak a szerelemnek, a családnak. Pontosan tudom, hogy ilyenkor könnyebben soroljuk hátrébb önmagunkat”
– enged bepillantást motivációjába a tervező.
Célcsoportja pedig a jelek szerint érti a finom esésű szövetek, a lenyűgöző szabásvonalak, a csipkekompozíciók és a ruhákkal együtt megálmodott kalapok üzenetét: egyre népszerűbbek a nagypolgári, franciás eleganciát sugárzó modellek. Olyannyira, hogy Dobor Dorinát számos menyasszony keresi: nem tervezne-e számukra esküvői ruhát.
Nyitókép: Draskovics Ádám