A koronavírus-járvány hatására átalakuló vásárlási szokások hatására tovább terjeszkedik az online kereskedelem. Az idei ünnepek alatt, az emberek kétharmada(67 százalék) tervez online ajándékot vásárolni– mutat rá a Regio Játék felmérése.
Az éves magyar játékpiaci forgalom meghaladhatja az 50 milliárd forintot, melynek bő fele 25-27 milliárd forint a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik.
A játékpiac legerősebb időszaka minden évben a karácsonyhoz köthető, így az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
Idén átlagosan 11 ezer forintos online és közel kilencezer forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak. Ezt alátámasztja a legfrissebb kutatásuk is: idén a szülők fele több mint tízezer forintot tervez költeni, 40 százaléka pedig 5-10 ezer forint közötti összeget szán a gyermekek a karácsonyi ajándékra.
A felmérésük adatai alapján idén mikulásra:
- majdnem minden második szülő kétezer forint feletti,
- míg tízből négy(43 százalék) 1-2 ezer forint között,
- addig kevesebb mint minden tizedik(9 százalék) felnőtt kevesebb mint ezer forintot költ.
Idén leginkább édességet (47 százalék) és játékot (44 százalék) kapnak a gyerekek, a később beváltható élményutalványok és a zsebpénz az idei szezonra nem jellemző.
Az előző éveknek és az aktuális helyzetnek megfelelően tovább nő az online vásárlások, és a mobilról érkező tranzakciók száma is, mindkettő a duplájára nőtt 2019 azonos időszakához képest – mondta a szakember.
A felmérésben részt vevők közül háromból kettő(67 százalék) válaszadó tervez interneten ajándékot vásárolni.
A legnépszerűbb játékkategóriák pedig a kreatív, fejlesztő játékok, a társasjátékok és az örök klasszikus Lego készletek lesznek.
Borítókép:Pixabay