Milliárdos biznisz lett itthon az influenszer-marketing

Hírek vg.hu
Idén először mérték a magyarországi influenszermarketing-költéseket, és 6,2 milliárd forintnál állt meg a számláló. Vaszkó Iván a Világgazdaságnak adott interjúban egyebek között arról beszélt, hogy már pénzügyi tanácsokban is elkezdtünk számunkra szimpatikus, hitelesnek vélt tartalomgyártóktól inspirálódni.

Miért és hogyan lehet ma Magyarországon valaki influenszer?

Nulladik lépés: mint mindenben, itt is fontos, hogy élvezd, és higgy benne, hogy ezt szeretnéd csinálni. Belevágni könnyű, kitartani feladat, a jogszabályoknak megfelelni komoly felelősség. Közösséget építeni, valamint értéket közvetíteni a követőknek és a hirdetőknek is pedig bizonyos szint felett nemcsak hobbi, de komoly üzleti teljesítmény is.

Influenszer és celeb: mindkettő modern kori vállalkozó

Mi a különbség az influenszer és a celeb között?

Mindkettőre modern kori vállalkozókként tekintünk, akik új eszközökkel, néha a régi játékszabályokat felrúgva építenek sikeres vállalkozást a hírnevükre, illetve a felületeikre. Ma már könnyen elmosódnak a szerepek, oda-vissza zajlik a platformok között a mozgás. A celebek, de akár bizonyos fogyasztói márkák, Z generációs vállalkozók is kacsingatnak az online tér felé, és végeznek influenszeri tevékenységet. Minden Forbes-lista alapját, hitelességét, függetlenségét a rajta szereplő nevektől az alapos, következetes módszertan adja. Ahogyan a celebek, úgy az influenszerek is tényezők az üzleti világban, ezért is kezdtünk el tavaly foglalkozni velük. Ezen a listán a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszereket mérjük, a korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket nem, őket a hozzájuk igazított módszertannal a legértékesebb magyar celebek listáján vizsgáljuk több mint tíz éve.

Mitől lesz egy véleményvezér sikeres?

A követőbázis mérete is fontos, de rég nem az egyetlen szempont. Módszertanunk a használt platformok kiegyensúlyozottságától kezdve

  • a követőtábor minőségén, valódiságán, aktivitásán,
  • az influenszerekről szóló pozitív és negatív tartalmak arányán át
  • a piac – márkák, reklámügynökségek, média – visszajelzését is figyelembe veszi.

Kiszámíthatatlan gazdasági környezetben élünk, az üzleti döntéshozóknak megfontolt döntést kell tudni hozniuk a marketingbüdzsék felett. A legértékesebb magyar influenszerek listája ebben segít: megmutatja a többi között, hogyan és kikre tudják a leghatékonyabban elkölteni ezeket a pénzeket, és lerövidíteni a döntéshozást.

A tíz legértékesebb magyar influenszer

  1. TheVR
  2. Whisper Ton
  3. Nessaj
  4. Pamkutya
  5. Cresser
  6. Zsozéatya
  7. Csigér Alex
  8. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  9. Justvidman
  10. Jólvanezígy

Mennyire objektív a legértékesebb magyar influenszerekről összeállított lista?

Olyannyira, hogy a módszertant átgondolva és azt szigorúan követve még engem is meglepett, hogy bizonyos, a negyvenfős shortlisten általam esélyesként gondolt szereplők idén kiestek a végső húszból. Itt is egy piacot akarunk elmesélni, olyan adatokat, eszközöket használva, amelyekkel a lehető legközelebb juthatunk annak realitásaihoz, nem pedig megérzésekre hagyatkozni. 2023-hoz képest alaposan bővítettük a szakmai zsűri körét, csaknem megháromszoroztuk a létszámot, hogy még pontosabb képet kapjunk arról, mit gondolnak a releváns szereplők a piacról.

A teljes cikk itt olvasható.

Borítókép: Vaszkó Iván szerint az influenszerekre és a celebekre is modern kori vállalkozókként tekinthetünk / Fotó: Forbes

Ezek is érdekelhetnek

További híreink