Miért és hogyan lehet ma Magyarországon valaki influenszer?
Nulladik lépés: mint mindenben, itt is fontos, hogy élvezd, és higgy benne, hogy ezt szeretnéd csinálni. Belevágni könnyű, kitartani feladat, a jogszabályoknak megfelelni komoly felelősség. Közösséget építeni, valamint értéket közvetíteni a követőknek és a hirdetőknek is pedig bizonyos szint felett nemcsak hobbi, de komoly üzleti teljesítmény is.
Influenszer és celeb: mindkettő modern kori vállalkozó
Mi a különbség az influenszer és a celeb között?
Mindkettőre modern kori vállalkozókként tekintünk, akik új eszközökkel, néha a régi játékszabályokat felrúgva építenek sikeres vállalkozást a hírnevükre, illetve a felületeikre. Ma már könnyen elmosódnak a szerepek, oda-vissza zajlik a platformok között a mozgás. A celebek, de akár bizonyos fogyasztói márkák, Z generációs vállalkozók is kacsingatnak az online tér felé, és végeznek influenszeri tevékenységet. Minden Forbes-lista alapját, hitelességét, függetlenségét a rajta szereplő nevektől az alapos, következetes módszertan adja. Ahogyan a celebek, úgy az influenszerek is tényezők az üzleti világban, ezért is kezdtünk el tavaly foglalkozni velük. Ezen a listán a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszereket mérjük, a korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket nem, őket a hozzájuk igazított módszertannal a legértékesebb magyar celebek listáján vizsgáljuk több mint tíz éve.
Mitől lesz egy véleményvezér sikeres?
A követőbázis mérete is fontos, de rég nem az egyetlen szempont. Módszertanunk a használt platformok kiegyensúlyozottságától kezdve
- a követőtábor minőségén, valódiságán, aktivitásán,
- az influenszerekről szóló pozitív és negatív tartalmak arányán át
- a piac – márkák, reklámügynökségek, média – visszajelzését is figyelembe veszi.
Kiszámíthatatlan gazdasági környezetben élünk, az üzleti döntéshozóknak megfontolt döntést kell tudni hozniuk a marketingbüdzsék felett. A legértékesebb magyar influenszerek listája ebben segít: megmutatja a többi között, hogyan és kikre tudják a leghatékonyabban elkölteni ezeket a pénzeket, és lerövidíteni a döntéshozást.
A tíz legértékesebb magyar influenszer
|
Mennyire objektív a legértékesebb magyar influenszerekről összeállított lista?
Olyannyira, hogy a módszertant átgondolva és azt szigorúan követve még engem is meglepett, hogy bizonyos, a negyvenfős shortlisten általam esélyesként gondolt szereplők idén kiestek a végső húszból. Itt is egy piacot akarunk elmesélni, olyan adatokat, eszközöket használva, amelyekkel a lehető legközelebb juthatunk annak realitásaihoz, nem pedig megérzésekre hagyatkozni. 2023-hoz képest alaposan bővítettük a szakmai zsűri körét, csaknem megháromszoroztuk a létszámot, hogy még pontosabb képet kapjunk arról, mit gondolnak a releváns szereplők a piacról.
A teljes cikk itt olvasható.
Borítókép: Vaszkó Iván szerint az influenszerekre és a celebekre is modern kori vállalkozókként tekinthetünk / Fotó: Forbes