Mentett adatokkal könnyebb a bankkártyás vásárlás

Hírek Figyelő
A magyarok online fizetési szokásait vizsgáló felmérésből kiderült, a válaszadók 46 százalékával előfordult már, hogy felfüggesztette a fizetési tranzakciót amiatt, mert nem voltak kéznél bankkártya- adatai.

Sokan időigényesnek tartják a kártyaadataik megadását online vásárláskor, inkább hajlanak azok elmentésére. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a SimplePay rendszerében egy ösztönző-edukációs kampány hatására rövid idő alatt több mint 30 százalékkal nőtt a mentett kártyás tranzakciók száma.

Sokaknak nem tűnik praktikus megoldásnak a bankkártyaadatok megadása a különböző online tranzakciók során, derült ki az eNET Internetkutató OTP Mobil megbízásából készített felméréséből. A magyarok online fizetési szokásait vizsgáló felmérésből kiderült, a válaszadók 46 százalékával előfordult már, hogy felfüggesztette a fizetési tranzakciót amiatt, mert nem voltak kéznél bankkártya- adatai, vagy mert nem akarta azokat az adott helyzetben begépelni. Ráadásul a lakosság közel harmada tartja zavaróan hosszú, de legalábbis időigényes folyamatnak a kártyaadatok rendszeres megadását.

A kutatási eredményeket támasztja alá az OTP Mobil augusztus-szeptemberi, kártyamentés előnyeire fókuszáló kezdeményezése is – ennek hatására 15 százalékkal nőtt a SimplePay és Simple Fiókos elsővásárlók száma, és mintegy 32 százalékkal a mentett kártyás tranzakciók aránya júliushoz viszonyítva. Szeptemberben a Simple Fiókos és az egyes SimplePay partnereknél használható mentett kártyás tranzakciók aránya meghaladta a 30 százalékot, ami hatalmas áttörés az online kártyás fizetésekben.

A vállalat kiemelt célja volt, hogy rávilágítson: a kártyaadatok egyszeri, fizetési fiókba történő elmentésével kényelmessé, gyorssá és biztonságossá tehető az online vásárlási folyamat, a bankkártya fizikai jelenléte nélkül is. A kártyatárolási megoldást kínáló szolgáltatónál való rögzítés további előnye, hogy azután a szolgáltató minden partnerénél egyetlen fiókjelszóval, kényelmesen indíthatunk tranzakciót – a SimplePay esetében ez közel 7000 kereskedőt jelent.

Úgy tűnik, hogy a legjobb úton járunk ahhoz, hogy megváltoztassuk a fogyasztói szokásokat. Örülünk, hogy olyan felhasználókat is sikerült a kártyamentésre ösztönöznünk, akik eddig még nem vásároltak SimplePay-en keresztül, vagy nem ismerték az egyébként népszerű fizetési felületünkben rejlő lehetőségeket. Gyorsfizetési megoldásainkkal törekszünk arra, hogy a biztonságos fizetési körülmények mellett tényleges felhasználói előnyöket is nyújtsunk, ami a szigorodó Európai Uniós szabályozási környezetben a vásárlói és kereskedői elköteleződés kulcsa lehet – mondta el Dr. Al- Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. ügyvezető-helyettese.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink