A Talent magyarországi története 2006-ig nyúlik vissza, akkor vásárolta meg a MÁV a kanadai Bombardier-től a tíz motorvonatot, amelyek a cég németországi gyárában készültek. A nagy értékű járművek a külső szemlélő számára a svájci Stadler Flirtjével mutatnak hasonlóságot, és utaskényelem szempontjából pontos is a párhuzam. Műszaki szempontból viszont van egy lényeges különbség a két motorvonat között: míg a Flirtök csak 25 kV tápfeszültségen tudnak közlekedni, addig a Talentek két áramneműek, tudják az osztrák 15 kV-os felsővezetéki feszültségi üzemet is, az eurégiós forgalomban is bevethetők. Sajnos járműkonstrukciós hibák miatt 2012-től az üzemképes darabszám hektikusan, 3 és 8 darab között változott, ezért a MÁV-START által üzemeltetett tíz Talent motorvonat szervizelése és annak hosszú távú megoldása a vasúttársaság számára kiemelten fontossá vált. Első lépésként idén áprilisban a MÁV-START, a komoly forgóvázgyártói múlttal rendelkező székesfehérvári MÁV Vagon és az osztrák vasút, az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Győr és Bécs közötti eurégiós közlekedésben használt Talentek nagyjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.
A Talentek az őszi megújításuk után nemcsak tetszetős külsővel, hanem korszerűbb belsővel is állnak az utasok szolgálatába. A javítás és felújítás a forgóvázon, a fékrendszeren kívül a mozdonyvezetői fülkére és az utastérre egyaránt kiterjedt. Ez utóbbiban a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a WC-k újultak meg. A MÁV törekvésének megfelelően a felújítás főként magyar beszállítók bevonásával történt, és a karbantartási ütemterv szerint kéthavonta készül el egy-egy motorvonat. A teljes flotta, a 10 Talent motorvonat felújításának köszönhetően az új külső dizájn mellett az utazási komfort és a járműstabilitás is jelentősen javulni fog. A megújítás további pozitív hozadéka, hogy a járművek négy Bécsbe közlekedő Flirtöt válthatnak ki, amelyek a budapesti elővárosi vonalakra kerülhetnek. Ezzel 2022 végére az új KISS-eknek köszönhetően, az eddigi Flirtökkel együtt a főváros teljes elővárosában modern motorvonatokkal lehet majd utazni.
Érdekes háttér-információ még, hogy a nagyjavításban részt vevő MÁV Vagon nemrégiben fejlesztett ki egy korszerű, keskeny nyomközű, hajtott forgóvázat a kisvasutak számára. A társaság az IC+ kocsik gyártásában is közreműködik. Közel kétezer alkatrészt gyártanak ezekhez a vonatokhoz, de a terveik közt szerepel egy olyan multifunkcionális csarnok tervezése és megépítése, amely speciálisan járműkarbantartásra lesz alkalmas, és várakozásaik szerint szintén 2022-re készülhet el.
A MÁV-START a felújítás mellett a későbbiekben a Talent motorvonatok karbantartási feltételeit is biztosítja, hogy a járművek hosszú távon fenntartható módon, 80-90 százalékos üzembentartási aránnyal álljanak az utazók rendelkezésére. A teljes flotta megújítása a tervek szerint 2020 végére fejeződik be.