A kijárási korlátozás „főszezonjában”, azaz 2020. március- áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, amely 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból.
A webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, igaz, ez még így is csupán az összforgalom 0,5 százalékát teszi ki a kategórián belül.
A dobozos, világos és félliteres sört vásárolták leginkább.
2020. március-áprilisában, a világjárvány miatt elrendelt kijárási korlátozás
első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveg vagy doboz „folyékony kenyeret” jelent.
A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen
egyötödével volt több, mint 2019. március-áprilisában.
A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet: az értékbeli forgalom közel 40 százaléka náluk realizálódott, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb hipermarketekre és a kisebb alapterületű (51-200 nm-s) üzletekre pedig a forgalom egy-egyötöde jutott.
Online is felpörgött a sörértékesítés: az előző év azonos időszakához képest 85 százalékkal emelkedett értékbeli forgalma:
128 millió forint értékben közel negyedmillió liter fogyott belőle (ez 76 százalékos mennyiségi növekedés).
Ami a sörtípust illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom 95+ százaléka árpasör, a búzasör csupán 2 százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges. Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.
„A kijárási korlátozás alatt zárva tartottak a vendéglátóipari egységek is, ami egyértelműen az otthoni sörfogyasztás felé terelte a fogyasztókat” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „A preferenciák azonban lényegében változatlanok maradtak: a magyarok a világos, márkás sörökre voksoltak otthonaikban is.” A márkás sörök tartották pozíciójukat: az értékbeli forgalom közel 90 százaléka a gyártóknál landol.
Borítókép: Shutterstock