Meglódultak a keresések az energiával kapcsolatos kategóriákban az Árukereső.hu-n azt követően, hogy kiderült: augusztustól jelentős mértékben változik a rezsicsökkentés korábban jellemző rendszere. Drasztikus eltérést mutatnak a Google-ba írt keresőszavak július 10-e és 20-a között, amelyekkel a felhasználók az Árukereső.hu oldalára érkeznek az ezt megelőző 10 napos időszakhoz képest.
Korábban a vegyes tüzelésű kazánra a 300-at se érte el a kattintások száma, július 10-e után azonban felugrott 5500-ra. Ennél is látványosabb a változás a keresésekből keletkező tranzakcióknál, esetleges vásárlásoknál: itt az utóbbi időben 1300 százalékos a bővülés, ezzel pedig még az iPhone 13 sem tudta tartani a lépést ebben az időszakban.
Néhány tucatról szintén 5500 felettire nőtt a kattintások száma a napelem, napelemrendszerek kategóriában, amelyben a tranzakciók száma 20 ezer százalékkal ugrott meg. A sparhelteknél a kattintásszám 300-ról ötezer fölé száguldott, a keresésekből induló tranzakcióknál pedig 1800 százalékos növekedést látni. Csak az összehasonlítás érdekében: hűtőszekrényre a meleg miatt 5 százalékkal klikkeltek többen július 21-e után, mint előtte, miközben a tranzakciószám 12 százalékkal emelkedett.
Ehhez képest a kandallóra keresés a nyári időszak ellenére is 300-ról négyezerre nőtt, a tranzakcióknál pedig kétezer százalékos volt az emelkedés, a villanybojler, vízteres kandalló csoportban szintén megtízszereződött a kattintások száma, a kályhák esetében pedig hússzoros a szorzó. A sorból ugyan kilóg némileg, de látványos bővülést mutatott az elektromos roller kategória: július 10-e után ebben 68 százalékkal emelkedett a kattintásszám, miközben tranzakciók terén 85 százalékos bővülést regisztrált az Árukereső.hu a Google-ba írt keresőszavak alapján hozzá befutott keresésekben.
Hasonló átrendeződés látható az Árukereső.hu oldalán az átkattintásokban a július 14-étől 21-éig tartó hét adatait az előző hetivel összemérve. A mobiltelefonok és a hűtőszekrények után a bojler volt a leglátogatottabb kategória a portálon, ahol egy hét alatt hatezerről 36 ezerre nőtt meg a klikkekben kifejezett érdeklődés. Hasonló folyamat játszódott le a kandallóknál és kályháknál (6 ezerről 37 ezerre), a több mint ezer típust felvonultató kazán kategóriában (3000-ről 19000-re), továbbá a napelemrendszereknél, ahol megduplázódott az átkattintások száma.
Baka László, az Árukereső.hu marketingvezetője szerint azokban a helyzetekben, amikor az embereknek erősen meg kell fontolniuk, hogy mire költsenek, még inkább felértékeli az ár-összehasonlító oldalak létjogosultságát. Az Árukereső.hu-n ráadásul nem csupán az árakat lehet összehasonlítani, de a termékoldalak alján található árdiagram segítségével azt is meg lehet nézni, hogyan változott az adott termék átlag-, illetve minimum ára: drágább lett-e vagy olcsóbb, illetve mikor kellett érte a legkevesebbet fizetni, és az mennyi volt.