Megtöltenék a Puskás Arénát a magyar call centerekben dolgozók

Hírek vg.hu
Mintegy 60 ezer operátor dolgozik a hazai call centerekben. Fizetésük akár a félmillió forintot is elérheti.

Magyarországon mintegy 60 ezer operátor dolgozik a call centerek valamelyikében. A multik mellett ma már egyre több kkv is kiszervezi a call centerét – írta a Világgazdaság. A gazdasági portál a United Call Centers (UCC) Kft. szolgáltató cég adatai alapján azt is közölte, hogy hazánkban a kiszervezett ügyfélszolgálati munkát végző cégek az automatizációs trend ellenére folyamatosan bővítik a létszámukat.

Kozma Richárd, a UCC ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott a közleményben, leggyakrabban olyan értékesítési feladatokat, valamint egyéb ügyfélszolgálati tevékenységeket adnak át külső szolgáltatónak a cégek, amelyek időszakonként változó mértékű erőforrást igényelnek akár napon belüli, akár szezonális csúcsokkal. Számos cég pedig egyszerűen amiatt dönt a kiszervezés mellett, mert a munkaerőpiacon egyre nehezebb megfelelő munkaerőt találni erre a feladatra.

Egy átlagos, különleges ismereteket nem igénylő ügyfélszolgálati állást 300-350 ezer forintos alapbértől hirdetnek meg, amelyre bónuszok és egyéb juttatások rakódhatnak, az értékesítéssel foglalkozó operátor fizetése ezekkel elérheti az 500 ezer forintot is. A megfelelő nyelvtudást és egyéb készségeket igénylő operátori állásokban dolgozók fizetése már jellemzően az 500 ezres szint felett mozog.

Az ügyfélszolgálati feladatkörnek fontos előnye, hogy jórészt atipikus formában is végezhető, például otthonról. A United Call Centers dolgozóinak például 85-90 százaléka a pandémiát követően is azt a lehetőséget választotta, hogy folyamatosan otthonról dolgozik. A magyarországi vállalatok csaknem 10 ezer operátort foglalkoztatnak saját üzemeltetésű ügyfélszolgálaton, amelyek egy része kölcsönzött munkaerő. Különösen a pénzügyi szektorra jellemző ez az alkalmazási forma. További mintegy 5 ezer ember dolgozik olyan hazai társaságok alkalmazásában, amelyek elsősorban nagyvállalatok, de egyre nagyobb arányban kis- és középvállalkozások kiszervezett ügyfélszolgálati feladatait látják el.

Előbbiek mellett mintegy 45 ezerre tehető azoknak a száma, akik valamely nemzetközi cég magyarországi szolgáltató központjában (elsősorban IT, követeléskezelés és logisztika területén) dolgoznak telefonos munkakörben.

A magyar tulajdonú United Call Centers a kiszervezett ügyfélszolgálati megoldások egyik piacvezető szolgáltatója. Tevékenységének fő profilja a többnyelvű ügyféltámogatás telefonon, e-mailben és csetben, az üzleti folyamatok automatizálása, valamint mesterséges intelligencián alapuló szolgáltatások fejlesztése. Árbevétele 2022-ben 4 milliárd forint volt a megelőző évi 3 milliárd forint után, magyar és külföldi munkatársainak száma 700. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint adózás előtti eredménye tavaly 715 millió forint közelébe emelkedett a 2021-es 660,4 millió forintról.

Borítókép: MTI/Balázs Attila

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink