Még sokan szkeptikusak az online vásárlásokkal szemben

Hírek MTI / Figyelo.hu
A fogyasztók csupán egyharmada érzi biztonságosnak az internetes pénzügyi szolgáltatások igénybevételét.

Miközben a fogyasztóknak csak 29 százaléka érzi kifejezetten biztonságosnak az internetet, több mint felük mégis gyakran vásárol a világhálón az egyik vezető kiberbiztonsági vállalat, az ESET felmérése szerint.

A kutatásból kiderült, hogy az emberek 57 százaléka ma már gyakrabban használja az online- vagy mobilbankokat, és 21 százalékuk jobban érdeklődik a saját pénzügyeivel kapcsolatos ügyintézés iránt, mint korábban.

A válaszadók 83 százaléka online kezeli bankszámláját, 24 százalékuk pedig ehhez kizárólag mobilalkalmazást használ.

Az emberek 39 százaléka kifejezetten biztonságban érzi magát az online bankolás során, amiből az ESET kutatása alapján egy globális trend rajzolódik ki, miszerint a biztonság és a fogyasztói bizalom tekintetében a bankok megelőzik a kiskereskedőket.

A FinTech-felhasználók 77 százaléka egyetértett abban, hogy a hagyományos online banki alkalmazásokhoz képest ezek az appok könnyebben használhatók és jobb felhasználói élményt nyújtanak.

Arra a kérdésre, hogy honnan szerzik be az információt az új pénzügyi szolgáltatásokról és a pénzügyek kezelésére használt technológiákról, a felmérés résztvevői között az „online keresőmotor, mint például a Google” bizonyult a legnépszerűbb válasznak.

A megkérdezettek 61 százaléka gyakrabban vásárol online, mint a járvány előtt,

ez a szám a 25-34 éves korosztály körében 70 százalék. A kutatásból az is kiderült, hogy a fogyasztók 40 százaléka arra számít, hogy a jelenleginél is többet vásárol majd online. Ugyanakkor mindössze 29 százalékuk nyilatkozta, hogy nagyon biztonságosnak érzi az online vásárlást, és 16 százalék válaszolta, hogy nem különösebben biztonságos vagy egyáltalán nem biztonságos.
Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a szolgáltatóknak többet kell tenniük annak érdekében, hogy megvédjék a fogyasztókat az online vásárlás során rájuk leselkedő fenyegetésektől, ezzel pedig növeljék az online vásárlásba vetett bizalmukat is.

A vállalatok gyakran szenvednek el adatszivárgásokat és kibertámadásokat, melyek során lehet, hogy az ügyfeleik személyes adatai is nyilvánosságra kerülnek,

akik így zsarolás vagy adathalász támadások áldozataivá válhatnak. Nagyon gyakori, hogy a bűnözők jól ismert, megbízható cégeknek kiadva magukat próbálják meg rávenni a felhasználókat arra, hogy kártékony linkekre kattintsanak, és megadják érzékeny adataikat.

Ignacio Sbampato, az ESET üzleti igazgatója szerint kifejezetten aggasztó, hogy a fogyasztók kevesebb, mint egyharmada érzi magát teljesen biztonságban az online vásárlás során. A pénzügyi technológiáról (FinTech) szóló globális kutatás fogyasztói szegmensében az ESET 10 ezer fogyasztót kérdezett meg az online vásárlási és bankolási szokásaikról, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Japánban és Brazíliában.

Bankká válik a Revolut

(Borítókép: Golden Sikorka, PuzzlePix/Shutterstock)

Ezek is érdekelhetnek

További anyagaink