Magyarországon fejleszt a világ legnagyobb specializált üveggyártója

Hírek Halaska N. Gábor
A nálunk 15 éve jelen lévő, a speciális kerámia és üveg technikával készült, a mobil telefonok kijelzőjétől kezdve az űrállomások üvegéig számos terméket – köztük a törhetetlen Gorilla Glass-t, vagy a Pfizer vakcina fioláihoz használt Valor Glass-t – gyártó Corning hazai leányvállalata jelentős fejlesztésről számolt be.

A Corning hazai leányvállalata, a Corning Hungary felelős az EMEA régió számviteli, pénzügyi folyamataiért, illetve egyre több globális szolgáltatást is immár a budapesti iroda biztosít a cégcsoport számára. Ennek köszönhetően folyamatosak a technológiai fejlesztések az éves szinten több mint 2,5 milliárd forint árbevételű, az amerikai gyártóóriás egyik legfontosabb pénzügyi szolgáltató központjaként működő magyar leánynál, ahol a robotikai innovációk mellett a tehetséggondozás kapja a legnagyobb hangsúlyt.

„A Corning innovatív iparágakban van jelen a termékeivel, ami megköveteli azt, hogy a technológiáink, a szakembereink fejlesztését kiemelten kezeljük. Nincs ez másképp a számvitellel, könyveléssel, adózással összefüggő feladatokat ellátó hazai leányvállalatánál sem,

amely New York és Sanghaj mellett immár a cég harmadik legfontosabb központja a világon.

15 év alatt egy kis létszámú helyi bázisból mostanra 125 főt foglalkoztató céggé fejlődtünk, ami nem valósulhatott volna meg a folyamataink automatizálása, a tehetséges magyar pénzügyi szakemberek, köztük kiemelten a női munkavállalók alkalmazása, folyamatos képzése nélkül.” – hangsúlyozta Csuhaj Katalin, a Corning Hungary Adatfeldolgozó Kft. ügyvezető igazgatója, aki 2017-es kinevezése óta az első magyar női vezetője a hazai leányvállalatnak.

Csuhaj Katalin, a Corning Hungary Adatfeldolgozó Kft. ügyvezető igazgatója
Fotó: Corning Hungary

Csuhaj Katalin elmondta, hogy a digitális átalakulás élére állva a kezdettől fogva arra törekedtek, hogy a mesterséges intelligencia megoldások alkalmazásával növeljék a magyar leányvállalatnál a szolgáltatásaik gyorsaságát, és a produktivitást, illetve az ügyfélélmény színvonalát. Ennek meglett az eredménye. Az elmúlt öt évben 50 százalékkal nőtt a feldolgozott tranzakcióik száma az azt megelőző időszakhoz képest, valamint

ezzel párhuzamosan összesen közel 500 ezer munkaórát spóroltak meg a feladatok elvégzése során.

Mindezzel pedig a Corning globális teljesítményére is komoly hatást gyakoroltak, ami magával hozta a digitalizációt érintő befektetéseik erőteljes növelését és folyamatossá tételét a budapesti központban.

Hasonlóképp gondolkoznak a tehetséggondozás fontosságáról a magyar lányvállaltnál, ahol a vállalati kultúra fontos eleme a fiatal szakemberek támogatása, hogy széles körű, naprakész üzleti tapasztalatokat, ismereteket szerezhessenek meg, és karrierterveiket a cégen belül valósítsák meg. Mindennek részeként női vezetői programot indítottak, amely azt a célt szolgálja, hogy a pénzügyi területen dolgozó női munkavállalóik egyéni fejlesztésekkel, coachinggal és a kapcsolatépítési lehetőségeik szélesítésével előre lépjenek, illetve vezetői pozíciókat tölthessenek be.

Csuhaj Katalin szerint a Corning hosszútávon épít a magyar humánerőre és az itt megszülető, illetve megvalósuló technológiai újításokra,

ami azért is fontos jelzés a hazai piacnak, mert egy olyan, biztos alapokon álló, értékteremtő és családiasan működő vállalatnak dolgozhatnak a munkavállalók, ahol nyitva áll előttük az út, hogy Budapestről nemzetközi karriert építsenek.

(A borítókép illusztráció. Fotó: Getty images)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink