Megkezdődött a magyar ipari termékek vasúti expressz fuvarozása Budapestről Záhonyon keresztül Kínába: három sikeresen továbbított tesztvonatot követően a Rail Cargo Operator a Rail Cargo Hungariával (RCH) rendszeresíti a kiemelt szolgáltatást. A járat 15-20 nap alatt éri el úti célját, Hszian ipari körzetét. A rakományok főleg Magyarországon gyártott elektrotechnikai berendezésekből, gép- és autó alkatrészekből, háztartási és informatikai berendezésekből – beleértve a gyártási alapanyagokat is –, valamint sporteszközökből és vágószerszámokból állnak.
A Rail Cargo Group 2020 augusztusa óta hetente közlekedtet importvonatokat Kínából az ukrán–magyar határátkelőn keresztül Magyarországra. Az 50 darab 40-lábas konténert továbbító irányvonatok a déli Selyemúton Kazahsztánt, Oroszországot, Ukrajnát átszelve futnak be Budapestre, a Rail Cargo Terminal-BILK-re.
A 2019-ben fuvarozott évi 330 TEU-ról a Záhonyon át szállított mennyiség 2021-re meghúszszorozódott: a vonatok ez év augusztusáig több mint 7000 TEU-t fuvaroztak. Az év végi cél a 10 TEU átlépése.
A Malaszewicze–Breszt határátkelőn keresztül közlekedtetett járatok forgalma, valamint a tengeri árufuvarozás is élénkül. Az adriai kikötőket, Kopert és Rijekát az említett budapesti terminállal heti több importvonatpár köti össze, de erősödik a forgalom a görög Pireusz és Budapest között is.
(Borítókép: A kínai Csinan városából, jelentõs mennyiségû egészségügyi védõfelszerelés-szállítmánnyal érkezett tehervonat a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt. fõvárosi telephelyén 2020. április 27-én. A szerelvény az idei elsõ konténervonat, amely több mint 10 ezer kilométer megtételével közvetlenül érkezett Magyarországra Záhonyon keresztül. A 40 vasúti kocsiból álló szerelvény többek között egészségügyi védõfelszereléseket, maszkokat, kesztyûket, tisztítókendõket szállított. (Illyés Tibor, MTI)