Legalább tízezer arcmaszkot gyártottak le március közepe óta a MrSale Öltönyüzlet varrodájában, ahol az éles váltásra a pandémia első hulláma nyomán bekövetkezett azonnali, 70 százalékos forgalomvesztés kényszerítette a társaságot. Békés Bence cégvezető a Világgazdaságnak elmondta,
október végéig 40 százalékkal csökkent az időarányos forgalmuk, noha az év remekül indult, idén is 10 százalékos bevételnövekedést terveztek.
A vásárlók száma mostanáig 37 százalékkal, az eladott termékek darabszáma 49 százalékkal maradt el az előző évitől, az árbevétel-kiesés pedig év végére akár 60 százalékos is lehet.
A két utolsó, máskor nagy forgalmú hónapban a rendezvénystop és a kijárási korlátozások miatt továbbra sincs kereslet az elegáns férfiruhára, de a formaruhákra sem sok. Az idén elmaradnak a teljes cserék, jellemzően csak az újonnan belépő alkalmazottaknak rendelnek a vállalkozások céges öltözéket. Kiestek az éttermek és a teljes szállodaszektor is a megrendelői körből – sorolja a cégvezető.
A MrSale Öltönyüzlet tulajdonosai – bár már eddig is 20-25 millió forintos veszteséget kénytelenek elkönyvelni a pandémia miatt beszakadt ruházati piacon – a korábbi nyereséges évek megtakarításai-ból tovább finanszírozzák az idei működést, és nem küldtek el dolgozókat sem. Ezzel a korábbi évek jó teljesítményét és a céghez való lojalitást akarják most honorálni. Emellett az is a bevált csapat egyben tartására motiválja a cégvezetést, hogy tavaszra kedvezőbb helyzetet remélnek, és azt, hogy újra felpörög az elegáns ruházati termékek kereskedelme.
A teljes cikket a VG.hu-n olvashatja
(Borítókép: Africa Studio, PuzzlePix/Shutterstock)