Új szponzori szerződést jelentett be a Formula-1 kedden, immár a kriptovaluták adás-vételére specializálódott Crypto.com platform is bekerült az F1 versenysorozat támogatói közé – számolt be róla a CNBC.
A VG.hu szemléje kiemelte, a szerződés részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra a felek, ugyanakkor a Formula-1 vezetőségéhez közel álló források arról tájékoztatták a CNBC-t, hogy
az ötéves szerződés több mint 100 millió dollárt hoz a száguldó cirkusz konyhájára.
A megállapodás értelmében a Crypto.com megkapja a megjelenési lehetőségeket az F1 körüli eseményeken, többek között a spint-kvalifikációs futamoknál is, amellyel már a most zajló szezonban is néhány verseny rajtsorrendje kialakul. Az új szponzor a szezon hátralévő részében már a pálya melletti feliratok között is felbukkan majd.
Az Formula-1 és a Crypto.com megállapodása július 17-én, egy nappal a Brit Nagydíj előtt lép életbe. A vállalat egy új díjjal rukkol elő az augusztus 29-i Belga Nagydíjon, amelynek NFT-partnerévé is válik. A száguldó cirkusz üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója, Ben Pincus úgy fogalmazott:
minél jobban megismertük a kriptovaluták világát, annál jobban felkeltette érdeklődésünket.
A Crypto.com platformján több mint 10 millió felhasználó kereskedik világszerte, az alkalmazása az Apple és az Android eszközein egyaránt elérhető. A vállalat elsődleges bevételei abból származnak, hogy a kriptuvaluták adás-vétele során tranzakciós díjakat számol fel a felhasználóinak.
A sport szponzorálása eddig sem állt távolt a cégtől. A Formula-1-ben már korábban is jelen voltak, hiszen az Aston Martin istálló támogatói között is megtalálható a vállalat. Ezen kívül az Észak-Amerikai National Hockey League (NHL) franchise szponzora is, és a ligában szereplő kanadai Montreal Canadiens jégkorongklubbal is partneri megállapodása van.
A Formula-1 tulajdonosa az amerikai Liberty Media Corporation, amely a teljes versenysorozatot 4,4 milliárd dollárért (közel 1300 milliárd forintért) vásárolta meg 2016-ban. A Liberty Media megbízásából a Creative Artists Agency sportügynökség tárgyalt a Crypto.com vállalattal a megállapodásról.
Hosszú évekig tartó együttműködés elé nézünk, melynek kulcseleme a közösen végrehajtott innováció lesz
– nyilatkozta a Crypto.com alapítója, és elnök-vezérigazgatója, Kris Marszalek a frissen bejelentett megállapodás kapcsán.
Mi is nagyon izgatottak vagyunk az F1-gyel kötött együttműködés miatt. A különleges NFT-k fejlesztésének és a sportrajongókkal való kapcsolattartásnak számos innovatív módját alkothatjuk meg közösen az előttünk álló időszakban – zárta gondolatait a kriptovaluta-platform első embere.
(Borítókép: MTI / Czeglédi Zsolt)