A közlemény szerint a regisztrációval a vállalkozás része lehet annak a gazdálkodói hálózatnak, amely a NAV megbízásából elvégez egyes speciális szakértelemhez, hatósági engedélyhez kötött feladatokat (takarítás, bontás, hulladékelszállítás). A sikeresen regisztrált kereskedők pedig első kézből juthatnak hozzá az árverésre kitűzött romlandó termékekkel kapcsolatos információkhoz.
A NAV 2018 óta nemcsak a fizetési kötelezettségeket hajtja be, hanem általános közigazgatási végrehajtóként, közreműködő gazdálkodókkal végezteti el például a romos épületek bontását, lakásban felhalmozott szemét elszállítását, vagy épp az életveszélyessé vált növényzet visszavágását.
Ahhoz, hogy valaki a NAV megbízásából, munkadíjért végezhessen bontási, javítási, hulladékelszállítási, takarítási vagy egyéb feladatokat, regisztrálnia kell az adóhatóságnál. A regisztrációs adatbázisba minden olyan, Magyarországon gazdasági tevékenységet végző, a köztartozásmentes adatbázisban szereplő szervezet jelentkezhet, amely a regisztrációs adatlapon felsorolt teendőkhöz szakértelemmel, hatósági engedéllyel, illetve eszközzel rendelkezik. A jelentkező azt is megjelölheti, hogy az ország mely területén vállalna közreműködést. A névjegyzékből véletlenszerűen kiválasztott három szervezettől kér árajánlatot a NAV, melyek közül a legkedvezőbb ajánlatot adó vállalkozás kapja meg a feladatot – írták.