Könnyen bajba kerülhet a Google

Hírek Figyelo.hu
Az Európai Unió trösztellenes vizsgálatot indíthat a Google ellen a cég az online hirdetéseknél tapasztalt erőfölény miatt. A cég ebből származó bevétele 147 milliárd dollár volt tavaly.

A Google anyavállalatának, az Alphabet Inc.-nek az eddigi legnagyobb szabályozási kockázattal kell szembenéznie, ugyanis az Európai Unió trösztellenes szabályozói hivatalos vizsgálatot indítana a digitális hirdetési vállalkozás ügyében – írja a Reuters.

Az Európai Unió az elmúlt évtizedben 8 milliárd eurós bírságot szabott ki a cégre a riválisok olyan felületekről való kizárása miatt, mint például az online vásárlási platformok, az androidos okostelefonok és az online hirdetések – emelte ki a VG.hu szemléje.

A Google online hirdetésekből származó bevétele 147 milliárd dollár volt tavaly, a profit legnagyobb részét a keresés, a Youtube és a Gmail oldalakból származó nyereség tette ki.

A bevétel körülbelül 16 százaléka származott olyan megjelenésekből, ahol más médiacégek használják a Google által fejlesztett technológiát hirdetések weboldalakon és applikációkon való eladása céljából.

A Google-nél vizsgálódik a versenyhivatal

Az amerikai igazságügyi minisztérium tavaly beperelte a Google-t a keresési hirdetésekben tapasztalható erőfölényével való visszaélése miatt. Az új vizsgálat az Európai Unió részéről a Google egész hirdetési birodalmát célba veheti.

Az eMarketer piackutató cég szerint a Google idén az online reklámköltségek 27 százalékát kontrollálhatja.

Noha első ránézésre a számok nem utalnak monopol helyzetre, a hirdetők és a versenytársak elítélően nyilatkoznak arról, hogy a Google szoftverei a piac túl sok felületén jelennek meg, így szinte lehetetlen elkerülni a céget.

Állításuk szerint a Google kihasználja a fogyasztókat, az értékesítőket, a közvetítőket annak érdekében, hogy magasabb díjakat szedjenek be.

A Google versenytársainak és harmadik feleknek kiküldött kérdőívben az EU felügyelő biztosa megkérdezte, hogy a hirdetők kapnak-e árengedményt a Google közvetítői felületeinek használatakor, amely lehetővé teszi a hirdetők vagy médiaügynökségek számára hirdetési eszközök több forrásból való vásárlását.

A bizottságnak először a folyamatban lévő ügyeket kellene befejeznie, mielőtt újabb vizsgálatokba kezdene

– mondta Thomas Hoppner, a Hausfeld ügyvédi iroda partnere, aki tanácsokkal látja el azokat, akik panaszt tettek a Google-lal szemben.

(Borítókép: Shutterstock)

További híreink