Az áprilisi 18 ezer helyett mindössze 9800 új Teslát rendeltek májusban Kínában – tudta meg a Reuters.
A VG.hu szemléje szerint a rendelések csökkenése mögött minőségbiztosítási problémák állhatnak.
Az elektromos autógyártó ráadásul három visszahívásra is kényszerült a héten az Egyesült Államokban,
olyan egyszerű hibák miatt, melyek a biztonsági övvel vagy a csavarok lazaságával kapcsolatosak.
Bár a visszahívások csak 14 ezer járművet érintenek, miközben a Tesla csak tavaly félmillió autót adott el, ez mégis problémás lehet a technológia újdonsága miatt. Hasonló esetek persze más cégeket is érintenek, sőt
ez szinte semmi a Toyota 2010-es 12 millió kocsit érintő lépéséhez képest.
Tovább suhan az elektromobilitás piaca, közeleg az árparitás
A vállalat, miután rosszul kezelte a fogyasztói panaszokat fékeivel kapcsolatban az ázsiai országban hamar az állami média és a fogyasztók céltáblájává vált az év korábbi szakaszában.
A hasonló hibák elkerülése a viharsebesen fejlődő iparágban a későbbiek folyamán is nehéz lehet, hiszen egyre több cég küzd a piac dominálásáért.
A Tesla fő versenytársa a Nio a kutatás-fejlesztési költségvetése duplázására készül. Az amerikai vállalat 30 milliárd dollárt vesztett értékéből a fiaskó miatt, de még így is az éves profit százszorosát érik a vállalat részvényei, ami hosszú távon nem feltétlenül lesz fenntartható.
(Borítókép: Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója bemutatja az amerikai cég elektromos meghajtású kétüléses sportkabrioletjét, a Roadstert a Los Angeles-i tervezőközpontban 2017. november 16-án. (MTI/EPA/Tesla)