K&H: beszéddel is kezdeményezhetünk forintátutalást

Hírek Tóth Balázs
A K&H a mobilbankjában a hazai pénzügyi szektorban elsőként vezeti be a hangalapú utasításra történő digitális forintátutalást. Király Andrea, a K&H lakossági banki üzletágának vezetője elmondta: a bank 2022 novemberében mutatta be Kate-et, a digitális pénzügyi asszisztenst. Kate segítségével már nem csupán a bank és a biztosító költözött be a K&H félmillió ügyfelének zsebébe, de egy valódi pénzügyi asszisztens is, aki nyitvatartástól és szünnaptól függetlenül, folyamatosan rendelkezésre áll, az ügyfelek segítségére van.

Király Andrea elmondta: néhány további funkció is beépül a mobilbankba, így például automatikusan feltölthető a hitelkártya, könnyen elérhetőek és letölthetőek a bankszámla-kivonatok és egy mozdulattal megtekinthetőek, másolhatók és megoszthatók a számlaadatok. Egy pénzösszeg átutalását az ügyfelek szóban vagy chat formájában is kezdeményezhetik – az előre rögzített partnerek számláira. Az ügyfél például bemondja a mobilbankban, hogy „Kate, utalj Anyunak tízezret!”A digitális pénzügyi asszisztens értelmezi a szóbeli utasítást – ha szükséges, további tisztázó kérdéseket tesz fel –, majd a képernyőn összefoglalja az utalással kapcsolatos legfontosabb információkat: a küldő és a fogadó számlaszámát, valamint az átutalandó összeget. Az utalást kezdeményező ügyfél ekkor ellenőrizheti a megadott paramétereket, és ha mindent rendben talál, megerősítheti az utalási szándékát. Mindez csupán pár pillanatot vesz igénybe, így gyors, kényelmes és biztonságos.

Újabb lépés a szuperapp irányába

A K&H 2023 júniusában új mobilbanki applikációra cserélte le tíz éve bevezetett, és folyamatosan frissített mobilbankját. A nyáron útjára indított új K&H mobilbank nemcsak friss és könnyen áttekinthető dizájnt hozott, hanem új informatikai architektúrát is kapott. A pénzintézetnél ezzel megteremtették a lehetőségét annak, hogy a már több, mint 60 funkció tovább gyarapodjon. A cél egy valódi szuperapplikáció, amely mindent tud, amivel szinte minden pénzügy – és még nagyon sok más – elintézhető.

Hangalapú utasítással indíthatunk forintátutalást

A hangalapú utasítással indított forintátutalás mérföldkő a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztensek hazai alkalmazása terén” – jelentette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A K&H digitális pénzügyi asszisztensének új funkciója jól mutatja, hogy a mesterséges intelligencián alapuló megoldások milyen változásokat hoznak az emberek és a pénzügyi szektor életébe. „Szintet léptünk az ügyfélélmény és a könnyen kezelhető felhasználói felület terén” – tette hozzá az innovációs szakember. A korábbi hónapok tesztüzemmódjának visszajelzései is azt mutatják, hogy az ügyfelek elégedettek az új megoldással, bíznak benne és használni is fogják. A K&H szeptember elején ezer fős, az aktív korú lakosságra nézve reprezentatív véleménykutatás formájában vizsgálta, hogyan viszonyulnak a magyarok a mesterséges intelligenciához (MI). A „K&H szeretjük-e az MI-t?„ kutatásból kiderült, az aktív korú lakosság háromnegyede úgy érzékeli, hogy már találkozott ilyen alapú szolgáltatással. Majdnem felük chatelt már, negyedük beszélt is MI-val, a pénzügyi szolgáltatások kapcsán a felnőtt lakosság több mint negyede állítja, hogy használta a mesterséges intelligenciát. Általánosan elmondható, hogy ez a technológia a fiatalokhoz, a magasabb végzettséggel, valamint jövedelemmel rendelkezőkhöz elért már. A technológiát ismerők leginkább gyorsnak és segítőkésznek érzik azt, legkevésbé a problémamegoldás hatékonyságával és pontosságával elégedettek. A használók negyedének oldotta meg problémáját vagy válaszolta meg kérdését teljes mértékben a MI. A „K&H szeretjük-e az MI-t” kutatásból kiderül, hogy az aktív korú magyar lakosság többsége nyitott arra, hogy a jövőben igénybe vegyen MI-t a pénzügyi szolgáltatások kapcsán.

Borítókép: Illusztráció/ Getty Images

Ezek is érdekelhetnek

További híreink