Kétharmadával csökkentek áprilisban a Volkswagen konszernnél a VW márka eladásai Németországban, kisebb mértékben mint a többi európai piacon – tájékoztatta hétfőn telefonkonferencián a médiát Jürgen Stackmann a VW márka érétékesítési igazgatója.
A VW márka eladásai Németországban 67 százalékkal estek vissza áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, Európában pedig 83 százalékkal
– mondta, megjegyezve, hogy a koronavírus-járványban legsúlyosabban érintett piacokon, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban gyakorlatilag leálltak az értékesítések.
Az Egyesült Államokban 35 százalékkal kevesebb VW autót értékesített áprilisban a konszern, mint egy évvel korábban. Kínában viszont az előző hónapok nagy visszaesését követően mindössze 2,5 százalékkal kevesebb VW autó kelt el, mint tavaly áprilisban.
Májusban Kínában már el fogjuk érni a tavalyi eladásokat
– jelentette ki Stackmann.
Az európai értékesítések felfuttatásának támogatására a Volkswagen konszern „magas kétszámjegyű milliós” összeget különít el az ügyfelek számára kedvező lízing és hitelkondíciók finanszírozására – közölte a tájékoztatón a VW márka értékesítési igazgatója. Bejelentette egyúttal, hogy törlesztési biztosítást is kínálnak majd a vásárlóknak a munkahely elvesztése esetére.
(Borítókép: Új autók sorakoznak a Volkswagen zwickaui összeszerelőüzemének parkolójában 2020. április 23-án. A koronavírus-járvány miatt leállított termelés a mai napon újraindult az üzemben. (MTI/AP/Jens Meyer)