Húsz év alatt 2000 milliárd forintos, javarészt uniós forrásból valósulna meg a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia, amely biztosítaná, hogy a térségben megduplázódjon a vasúton utazók száma, és 115 ezer emberrel kevesebben közlekedjenek gépkocsival a város központi részei felé
– mondta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára csütörtökön az átfogó hálózatfejlesztési koncepciót bemutató online konferencián.
Fürjes Balázs közlése szerint a véglegesítés előtt álló vasútfejlesztési stratégia konkrét célja között szerepel, hogy minden elővárosi állomásról óránként legalább négy vonat induljon Budapestre, amelyekkel legalább három metróvonal elérhető közvetlenül, és mindezt egyetlen bérlettel vagy jeggyel lehessen igénybe venni.
A koncepció legfontosabb elemei a Déli Körvasút és átmenő vasúti rendszer megvalósítása, a meglévő vasúti infrastruktúra felújítása és fejlesztése, hiányzó megállók és átszállókapcsolatok megépítése, valamint a járműpark fejlesztése – közölte az államtitkár az online tanácskozáson.
(Borítókép: A Rákosrendező – Esztergom vasútvonal villamosítása és kiegészítő építési munkák projekt részeként kialakított dorogi buszpályaudvar (b) a vasútállomás mellett 2021. január 15-én. A 360 járatot kiszolgáló létesítménnyel intermodális közlekedési csomópont jött létre, közvetlen vasúti átszállással. (MTI/Máthé Zoltán)