Kelet-Közép Európában is egyedülálló tantárgyat fejlesztett a MOME

Hírek Sz. H.
Régiós szinten is különleges vállalkozásfejlesztési programot indított a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, amely kifejezetten a kreatívipar igényeire válaszolva adja át az üzleti szemléletet a hallgatóknak.

Mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy fiatal tervező? Foglalkozzon akár egy grafikai vagy animációs stúdió működtetésével, esetleg a saját divatmárkája alapításával, a jövő designereinek az érvényesüléshez, szakmai céljaik eléréséhez piaci és vállalkozói ismeretekre is szükségük van.

Ezért született meg a Business to Design (B2D) oktatási program, amelynek megvalósításában a szektor elismert szakemberei, vállalkozói, a MOME alumnija, valamint meghívott nemzetközi előadók is részt vesznek.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem 2021-ben kezdett dolgozni a Business to Design vállalkozói képességeket fejlesztő, ismereteket átadó három féléves tantárgy anyagán, melynek felépítése oktatási szempontból is előremutató, emellett a régióban egyedülálló módon kötelező tantárgyként épül be az alapszakos hallgatók tantervébe.

Az elemeit úgy dolgozták ki, hogy az kifejezetten a kreatívipar kihívásaira, a speciálisan a művészeti- és designoktatásban jelentkező kérdésekre válaszoljon. Innovatív struktúrájában számos esettanulmány, önismeretet segítő elem, és olyan gyakorlat szerepel, amelyben a résztvevők saját projektötleteken, csoportosan dolgozhatnak.

Az üzleti modul segíti, hogy a tervezők saját területük szakmai tudása mellett megértsék a piaci gondolkodást, felfedezzék a számukra legmegfelelőbb karrierutakat, céljaikhoz, szakterületükhöz és személyiségükhöz legjobban kapcsolódó vállalkozási formákat.

Az egyetem fejlesztő-oktató csapata – Barna Máté, Schmidt Andrea, Vesmás Júlia, Érmezei Lili – sokéves hazai és nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek mind oktatási, mind designszakmai és üzletfejlesztési területen. Mint elmondták, céljuk, hogy eszközöket, gondolkodásmódot és magabiztos tudást adjunk a hallgatóknak, hogy sikeresek legyenek a kreatíviparban, mindezzel pedig a kreativitással életre hívott innovatív magyar vállalkozások számát is gyarapítsák. „Úgy gondoljuk, hogy a tervezői és az üzleti szemlélet összekapcsolása elengedhetetlen ahhoz, hogy a 21. század kihívásaira választ adjunk” – foglalták össze. A program az oktatók és a mentorok munkája mellett ismert, nemzetközi piacon dolgozó szakemberek prezentációival egészül ki.

Nemrég adott elő Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa; Dr. Zolnay Judit, üzleti és vezetési tanácsadó, executive business coach; Vályi Bence, az egyedi gyerekbútorok készítésével foglalkozó Tetovált Asztalos márka alapítója; és Forgács-Fábián Sára, az Amigos megálmodója. A további közreműködők közt szerepel a Red Bull egykori marketingmenedzsere, Takács Ákos; a Coca-Cola korábbi marketing vezetője, Hídvégi Tom; a BookrKids alapító Horváth Dorka; valamint a MUNCH startup csapata is.

A hiánypótló program számos pozitív hallgatói visszajelzést kapott: mint elmondták, ezekre az órákra nem csak a színes anyag miatt járnak szívesen, de azért is, mert korábban aránytalanul kevés szó esett erről a témáról tanulmányaik folyamán.

Borítókép: Baldaszti Péter előadás közben, fotós: Lakos Máté

Ezek is érdekelhetnek

További híreink