17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el a baloldali többségű Fővárosi Közgyűlés, hogy elállnak a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomáshoz tervezett autóbuszparkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől. A javaslatot Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes terjesztette elő.
A döntés annak fényében érdekes, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2008. november 27-i ülésén döntött a Rác Sikló Kft.-vel – a névváltozást követően Gellérthegyi Sikló Kft. – és az I. kerülettel a fővárosi önkormányzat, valamint a budavári önkormányzat tulajdonában álló ingatlanokat érintően a parkoló-garázs és a sikló létesítményeinek megépítésére irányuló beruházás megvalósításáról szóló megállapodás megkötéséről.
A Figyelő korábban megírta, a Pest Megyei Kormányhivatal novemberben megadta a környezetvédelmi engedélyt a Gellért-hegyi sikló megépítésére. A kormányzat korábban kiemelt beruházásnak minősítette a Főváros által már 2004-től tervezett projektet. A fejlesztő projektcég a Gellérthegyi Sikló Kft., amelynek tulajdonosai magánbefektetők, és 25 százalékban a Főváros tulajdonában lévő BKK. A beruházó korábbi közlése szerint 12-13 milliárdos projektről lett volna szó, a Citadellára vezető sikló Budapest egy újabb, turistavonzó látványossága lehetett volna. Az építészeti tervek is készen álltak, de ezekről már csak feltételes módban lehet beszélni.
A sikló a Döbrentei térről, a Rác fürdő elől indult volna, ahol kávézót hoztak volna hatnak létre. Az elképzelések szerint ide – ahogy az innen egy kilométerre lévő budavári sikló állomásához is – leginkább gyalogszerrel az Erzsébet hídon át, vagy a Várkert Bazár felől érkeztek volna a látogatók.
A siklót a Hegyalja út előtt alagútba vezették volna be, az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon, a föld alatt közlekedett volna. A föld alatti vonal után egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett vezetett volna az útja, a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. A kabinokban egyszerre ötvenen utazhattak volna; a sikló óránként 1200 turista feljuttatását tehette volna lehetővé a Gellért-hegy tetejére. Ezzel a zéró emissziós beruházássalkiválthatták volna a turistabusz-forgalmat a környékről. A sikló menetidejét 2-3 percre tervezték, ennyi idő alatt lehetett volna a Tabánból feljutni a Citadellához, a Szabadság-szoborhoz.