Neuzer András a ‘80-as évek óta szinte a semmiből építette fel a kerékpárgyárát Esztergomban. Ma már halmozza a sikereket: a közösségi kerékpárkölcsönző rendszerük több magyar városban, így például Miskolcon, Győrben és Hévizen is működik. A Neuzer Kft.-nél természetesen komoly figyelem jut az exportra is.
Ebben hasonlítanak a többi piaci szereplőre. Az ágazatban ugyanis a 2014-ben meginduló jelentős bevétel növekedés oka, hogy az utóbbi években Nyugat-Európában egyre jobban keresik az elektromos kerékpárokat. A gyártók fel is figyeltek erre a trendre, ezért elkezdték egyre nagyobb számban készíteni a PEDELEC (elektromos meghajtású) modelleket. Hogy ez mit jelent a számok nyelvén? Nos, a tavalyi évben a hazai gyártók összesen 87 000 darab biciklit exportáltak, elsősorban a nyugat-európai országokba – derül ki az OPTEN elemzéséből.
Jó hír az is, hogy az alkalmazotti létszám a 2014-es visszaesést követően évről évre egyenletesen növekedett, jelenleg az egyéni vállalkozásokat nem számítva 1002 főt alkalmaznak a magyarországi kerékpárgyártással foglalkozó cégek.
A pozitív eredményeket azonban némiképp árnyalja, hogy a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) statisztikái szerint itthon a kerékpáreladások száma csökkent az elmúlt években. A válság évében eladott 295 000 darab kerékpár 2016-ra 220 000 darabra apadt. Emiatt a hazai termelés is nehezen kapott erőre. A 2008-ban 497 000 darab kerékpárt gyártottak hazánkban, ami 2014-re 345 000 darabra csökkent, lassú növekedéssel 2016-ban érte el a 401 500 darabszámot, köszönhetően a kivitelnek. Az eladott két kerekűek átlagára egyébként folyamatos növekszik. Ennek az az oka, hogy a vásárlók egyre inkább a keresik a drágább modelleket.