A Magyar Nemzeti Bank támogatja a bankszektort a digitalizációban, és mindent megtesz annak érdekében, hogy az innovációt gátló szabályok jelentette falat lebontsa
– közölte Szombati Anikó, az MNB ügyvezető igazgatója a VG, a K&H és a Mastercard üzleti fórumán.
Hangsúlyozta, a fogyasztók, ügyfelek kényelmesek, költségérzékenyek, és egyre inkább digitalizálódnak, megszokták már, hogy a kanapéjukról is elintézhetnek mindent a nap bármelyik percében.
Az MNB azt szeretné, hogy ne az alapján válasszanak az ügyfelek bankot, hogy melyik fiók található hozzájuk a legközelebb, hanem az legyen a legfontosabb szempont, hogy melyik kínálja a legjobb feltételeket. Szombati Anikó szerint elvárják a pénzintézetektől, hogy a termék teljes életútja működhessen elektronikus úton, és szeretnék, hogy a bankok folyamatosan fejlesszenek, ne csupán a koronavírus-járvány okozta sokk miatt.
Úgy véli, a hagyományos banki működésnek egyre inkább a hátunk mögé kell kerülnie, és fontos, hogy a digitalizáció ne csupán a termék- és ügyfélkörben, hanem a háttérrendszerekben is megjelenjen, bár tudja, ez jelentős beruházást igényel és lassan térül meg.
Az MNB úgy látja, az ügyfelek részéről egyre nagyobb a nyitottság a digitális megoldások felé, sőt, a fiatalok annak megfelelően választanak bankot, hogy melyiknél tudják a leginkább kihasználni az online lehetőségeket.
Akadnak pozitív lépések, az elektronikus dokumentumkezelés, az online időpontfoglalás, ám lehetnének sokkal ambiciózusabbak ezek a fejlesztések
– jelentette ki az ügyvezető igazgató. Szombati Anikó szerint az október 31-ig benyújtott digitalizációs stratégia kapcsán teljes szabadságot adtak a bankoknak, az intézetek eldönthették, milyen határidőkkel és prioritásokkal fejlesztenek.
Az első benyomások alapján az MNB elérte a célját, a bankok magukévá tették az ajánlásokat, általában három évre tekintenek előre, és az ügyfelek kiszolgálásában várhatóak a leglátványosabb változások.
(Borítókép: Szombati Anikó Fotó: VG / Kallus György)