Jól halad a posta gigaberuházása

Hírek Figyelo.hu

A csomagforgalom szempontjából nyugodtabb nyár után erős ősz és év vége várható a Magyar Postánál, ahol gőzerővel halad az 50 milliárd forintos MPL+ program megvalósítása.

A járvány ellenére a tervezetten halad a Magyar Posta mintegy 50 milliárd forintos MPL+ logisztikai fejlesztési programja – közölte a VG-vel Menyhárt Zoltán, a társaság logisztikai fejlesztési igazgatója. Emlékeztetett, hogy 2019 óta már hat vidéki és egy fővárosi üzem újult meg. Tavaly felépült Fóton Magyarország eddigi legnagyobb alapterületű csomaglogisztikai depója, az idén pedig további három depót épít a társaság, amelyek várható befejezése 2022-ben várható. Mindemellett – ugyancsak az idén – négy logisztikai üzem gépesítése is megkezdődött.

Automata csomagszortírozógépeket telepítünk, amelyekkel a megnövekedett csomagmennyiséget hatékonyabban és gyorsabban tudjuk kezelni

– húzta alá a szakember a lapnak.

A Miskolc melletti Alsózsolcán és Tatabányán zöldmezős beruházással épülnek a depók, míg Szolnokon barnamezős fejlesztés keretében. Az automata csomagszortírozó szállítópályák közül egyet telepítenek az új fóti depóba, hármat pedig vidéki üzemekbe: Győrbe, Szekszárdra és Debrecenbe. A VG úgy értesült, hogy a győri automatarendszert hamarosan üzembe is helyezhetik. Az MPL+ programban tervezett logisztikai infrastruktúra 23 depóból áll, ennek a fele részben elkészült, illetve megkezdődött az építése. A többi esetében pedig közel van már az építések, vagy átalakítások kezdete. Menyhárt Zoltán úgy fogalmazott, hogy

a logisztikai fejlesztések nemcsak a piaci pozícióját erősíthetik a Magyar Postának, hanem a postai munkatársak is jobb, modernebb körülmények mellett, megújult technológiával dolgozhatnak.

A cikk szerint a társaságnál abban bíznak, hogy az MPL+ projekt befejeztével az elérhető legmagasabb színvonalon tudják majd kiszolgálni partnereiket és az ügyfeleket. Ágazati előrejelzések szerint az online kereskedelem, illetve ezzel párhuzamosan a csomagforgalom növekedése egyértelműen megmarad, legfeljebb a növekedés dinamizmusa változhat.

A koronavírus-járvány egyértelműen átírta a korábban megszokott csomagforgalmi trendeket. A járvány miatti korlátozásokat, majd az ezt követő enyhítéseket egyértelműen lekövette az online rendelések száma, és ezzel együtt a csomagforgalom alakulása. Egyre többen választják a hagyományos vásárlás helyett az online rendelést. Varga János, a Magyar Posta logisztikai üzemeltetési igazgatója a VG-nek hangsúlyozta: 2020 hektikussága és az év végi csúcsok után 2021 első negyedéve is abszolút rekordot hozott. Az idén márciusban például több csomagot dolgoztak fel, mint 2019 decemberében.

„Az idei második negyedév kis elmaradással hozta a 2020-as tavaszi csúcsvolumeneket.

A korlátozások feloldásának hatására ugyanakkor jól láthatóan megállt a pandémia alatt tapasztalt dinamikus volumennövekedés”

– tette hozzá Varga János. A forró, csomagforgalom szempontjából nyugodtabb nyár után erős ősz és év vége várható, ugyanakkor egy esetleges negyedik járványhullám befolyásolhatja még a forgalom alakulását.

Tíz éven belül a csomagüzletág adhatja a teljes árbevétel nagyobbik felét, igaz, ma még 15 százalékos a súlya – összegzett az év elején a Figyelőnek Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatója. Ismertette, hogy egyelőre a forgalom kevesebb, mint felét adják a levéltermékek, negyedét a sárga csekkes pénzforgalom, a fennmaradó részért pedig a közvetített szolgáltatások felelnek.

Kiszámítható pályán a Magyar Posta

A levélforgalom tavaly 12 százalékkal csökkent, külön az ajánlott levélé 20 százalékkal. A postán feladott csekkek mennyisége volumenben 10, értékben 14 százalékkal apadt. Eközben a korábbi 10 százalék körüli csomagszámbővüléssel szemben tavaly plusz 22 százalékkal zárt 2020-ban a Magyar Posta. A heti kapacitás elvileg 950 ezer darab, a gyakorlatban viszont az év utolsó heteiben többször is átlépték az egymilliós határt, így 2020-ban csak a belföldi csomagok száma meghaladta a 26,6 milliót.

(Borítókép: A csomagküldeményeket rendezik a Magyar Posta ferencvárosi csomaglogisztikai üzemében 2020. november 27-én. (MTI/Kovács Tamás)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink